NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Christian_m
hållundan skrev:Okej, är på jakt efter samma sak, för V50 originalgrillen är ju inget vidare. Är det någon som har koll på vad Volvo tar för en ny S40n-grill? Artikelnummer?

Har försökt annonsera köpesannonser lite varstans, och har kollat bildelsbasen, men utbudet är sådär.

Kanske får bita i det sura och åka till Bilia... :???:
Har inte artikelnumret men tror att priset ligger runt 1600 hos Bilia. M.a.o. ska du nog ha lite mer tålamod i ditt sökande :)

Har du gjort en efterlysning på bildelsbasen alternativt lagabasen.se? Verkar som att de inte alltid lägger upp grillen enskilt i registret men det står att det är möjligt att de har kompletta bilar där t.ex. grillen fortfarande sitter kvar och kan plockas av och säljas.
Användarvisningsbild
av hållundan
Christian_m skrev:Har inte artikelnumret men tror att priset ligger runt 1600 hos Bilia. M.a.o. ska du nog ha lite mer tålamod i ditt sökande :)

Har du gjort en efterlysning på bildelsbasen alternativt lagabasen.se? Verkar som att de inte alltid lägger upp grillen enskilt i registret men det står att det är möjligt att de har kompletta bilar där t.ex. grillen fortfarande sitter kvar och kan plockas av och säljas.
Ja man får väl kanske bita ihop lite till. ;-//

Kollade med Bilia nu, 1859:- kostade en S40N, rutgrill. Lite sura pengar, trots allt.

Har gjort efterlysning på bildelsbasen, får kolla lite närmare på det här med att de kanske inte lägger enskilda delar.

Tack för ditt svar!
Användarvisningsbild
av hållundan
Okej, har nu fått fatt på en grill. Tack till FiddeUBC!

Kollade i de andra trådarna om samma ämne angående bytet av grillen. Det kan ju omöjligt vara svårt, men eftersom man själv är i automotivebranschen och vet hur pass packat det är i motorrummet kan ju en guide vara förträffligt.

Såg en länk till en pdf på Heico sports. Denna funkade dock inte, tyvärr. Försökte botanisera på deras sida (rätt mycket heta grejer) för att hitta något liknande filnamn som denna "grillguide". Dock utan positivt resultat.

Någon som har sparat pdf:en, eller har någon liknande guide på hur grejerna sitter?

Edit: Hittade en ny länk på Heicosports, men får bara felmeddelande. Segt. :-(O)
Användarvisningsbild
av hållundan
Sedärja. Då får jag sälla mig in i den digna skara som kör med S40N-grill på V50-härket.

Turbofemman blev förjäkla pen med det "nya" utseendet. Plättlätt att byta var det också. Lite skruvmejsel och buntband, så var skitet bytt på mindre än 10 min.

Hämtade bilen från Ditec-behandling idag också, mycket nöjd med resultatet. Nu får en hoppas att den är lätt-tvättad hädanefter.

McGyvergrejerna som behövs.
Bild

Klockren arbetsplats. :roll:
Bild

Resultatet.
Bild
Användarvisningsbild
av hållundan
Christian_m skrev:
hållundan skrev: Bild
Bra resultat som vanligt. Välkommen till S40-grillsklubben då :D
Tackar tackar! Jag har redan bättre självförtroende. :lol:
av Christian_m
hållundan skrev:Jag har redan bättre självförtroende. :lol:
:lol:

Fast det ska man ha när man fått från GLE till GLT ;-)
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Kul att se att grillen från min bil kom till användning :mrgreen:
Det blev snyggt som fasen "hållundan" :D
Användarvisningsbild
av hållundan
FiddeUBC skrev:Kul att se att grillen från min bil kom till användning :mrgreen:
Det blev snyggt som fasen "hållundan" :D
Ja det blev schysst! Min noja för hur svårt det skulle vara att montera försvann ju rätt fort också. :P

@All: Jag lurar lite mer på smakfull "styling" eller personlig prägel som man kan sätta på bilen. Jag är dock inget större fan av kjolpaket, tonade jalusier, wunderbaums, avsågade fjädrar eller bosch rallye 20000. Frågan är vad man kan göra mer med bilen? Kanske är fel tråd att spinna vidare i, så sett... Tips mottages tacksamt ändå.

Tvätta rent ordentligt först, annars bli[…]

Motorhaveri s60 2.4T

Kuggar på kugghjulet som sitter på dre[…]

tack för svar! servicen kanske inte hål[…]

Motorhuvsjustering

Hej. Jag har en 142a -72 som jag håller p&ar[…]