Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

egenteligen borde du välja en med awd! Saknar det oehört på min gammla s80 det bara spinner när man ska iväg lite kvickt trots stc o fram däcken (225:or) äts upp ganska fort

exempelvis ligg i 40 o trampa plattan i mattan den spinner loss direkt 8)

mitt råd köp en t5:a med awd mvh/olof
av Billy
Tack för alla synpunkter och åsikter, dessa uppskattas verkligen :D

Jag tror jag är mer kluven i frågan nu än vad jag var tidigare. Nu har ju dessutom "~Kalle~" fått mig på R-humör vilket gjort det hela ännu krånligare :lol: . De R-bilar jag skulle kunna ha råd med är ganska långmilade -04:or som då inte är faceliftade. Detta vart ju oerhört svårt. Man kanske bör akta sig för en långmilad R då all teknik kan bli väldig dyr att underhålla? Fyrhjulsdrift skulle ju verkligen uppskattas då jag utsätts för dålig småvägar varje vinter. Vad gäller försäkringsfrågan så var inte en R en enda krona dyrare för mig än en T5, dock så är fortfarande en 2,5T markant billigare. Jag vet inte hur jag ska göra :lol:
av Moody
Billy skrev:Hmm, kanske avvaktar lite till då, utbudet på T5 är ju inte alls lika stort som övriga modeller.

Ingen som vet varken om spoilerläppen eller krominläggen till ventilationsriktningsreglagen?
Alurknopparna på ventilationsreglagen går att flytta över, se bild från min bil. Dock går dessa inte att köpa lösa utan man får köpa hela insatserna.

Bild
av Billy
Moody skrev: Alurknopparna på ventilationsreglagen går att flytta över, se bild från min bil. Dock går dessa inte att köpa lösa utan man får köpa hela insatserna.
Exakt! Det var dessa jag menade. Skaffade du dina från Volvo eller hittade du dem på någon skrot? Hur mycket kostar dessa detaljer?
av Moody
Billy skrev: Exakt! Det var dessa jag menade. Skaffade du dina från Volvo eller hittade du dem på någon skrot? Hur mycket kostar dessa detaljer?
På skroten, gav runt 350 spänn för alla tre insatserna. Bara den stora insatsen i mitten skulle volvo ha runt 1000 spänn för en ny.
av Billy
Moody skrev: På skroten, gav runt 350 spänn för alla tre insatserna. Bara den stora insatsen i mitten skulle volvo ha runt 1000 spänn för en ny.
Ok tack för informationen! Det blir så sjukt mycket snyggare med dessa knoppar, det är dom små detaljerna som gör det.
DennisCA's Volvo 850 -97

Det ser ut så, jag hittade på Skandix […]

Udda specade bilar

En S60 T5 AWD MY21 med R-Design-exteriör och[…]

Är det versionen som ofta benämns som &r[…]

Har antagligen inte hänt något katastro[…]