Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dali
Är lite sugen på en begagnad S60R, har det varit några problem med modellen? Har tänkt ha den som pendlingsbil, hur ligger den i förbrukning vid "snäll" körning?
Användarvisningsbild
av henka35
Hej

Ska du pendla, köp en ny S60 D5 istället. Du får nog oxå en slant över vid köpet, samt en mycket bättre totalekonomi. Dessutom är D5 med 185 hk en grymt fin motor.

/Henrik
Användarvisningsbild
av CarMan
henka35 skrev:Hej

Ska du pendla, köp en ny S60 D5 istället. Du får nog oxå en slant över vid köpet, samt en mycket bättre totalekonomi. Dessutom är D5 med 185 hk en grymt fin motor.

/Henrik
jag siter just nu o åker V70N D5 (nya 185 hk)
den motorn är grym :!:
Användarvisningsbild
av Whisky
Ursäkta att jag för närvarande inte är så påläst och säker på min sak... men är inte den nya D5:an på 185 hästar på tok för ny för att hitta i begade bilar? (dali var ju ute efter en begad bil...)
av dali
Jag har funderat i flera år på vilken bil som skulle passa mig bäst, med mina behov. Den bil som fn kommer närmast min "idealbil" är en S60R, tätt följd av en Audi S4. Jag säger inte att det är billiga bilar, men med tanke på vad man får för pengarna är det inte orimligt att köra en S60R som pendlingsbil ... 300 hästar, fyrhjulsdrift, chassi som kan vara både sportigt och komfortabelt (nåja), bra stolar, bra värme, bra stereo, relativt låg bränsleförbrukning (ungefär som en Volvo 240 GLT :D), hyfsat andrahandsvärde.

En S60 2.5T AWD är förstås nästan lika bra ... men bara nästan ... :wink:
Användarvisningsbild
av CarMan
Whisky skrev:Ursäkta att jag för närvarande inte är så påläst och säker på min sak... men är inte den nya D5:an på 185 hästar på tok för ny för att hitta i begade bilar? (dali var ju ute efter en begad bil...)
jo den är för ny för att hitta som begagnad, rullar nästan inga nya ens.
men det kanske är samma prislap på en sån som en begagnar R, fast då får man inte fyrhjulsdrift & omställbart shassi
Användarvisningsbild
av CarMan
dali skrev:Jag har funderat i flera år på vilken bil som skulle passa mig bäst, med mina behov. Den bil som fn kommer närmast min "idealbil" är en S60R, tätt följd av en Audi S4. Jag säger inte att det är billiga bilar, men med tanke på vad man får för pengarna är det inte orimligt att köra en S60R som pendlingsbil ... 300 hästar, fyrhjulsdrift, chassi som kan vara både sportigt och komfortabelt (nåja), bra stolar, bra värme, bra stereo, relativt låg bränsleförbrukning (ungefär som en Volvo 240 GLT :D), hyfsat andrahandsvärde.

En S60 2.5T AWD är förstås nästan lika bra ... men bara nästan ... :wink:
det är klatr S60R är en rolig busbil, men för skojs sjull kan du väll provköra en "tröt" deisel nästa gång du paserar en volvo handlare.
Användarvisningsbild
av Whisky
hehe... "trött diesel", rolig humor har du också! :wink: .... Hört att vridet är att jämföra med en hjulångare! 8)
Användarvisningsbild
av CarMan
Whisky skrev:hehe... "trött diesel", rolig humor har du också! :wink: .... Hört att vridet är att jämföra med en hjulångare! 8)
skulle vara riktigt kul att hänga på en av Kabes 7m vagnar & provköra för o se om man märker om det är nått som är påkopplat :wink:
Användarvisningsbild
av Ramon
Hehe, det är den motorn som har 400Nm i vrid va? Fast om jag inte minns fel så läste jag någonstans att Volvo vill öka vridet till 420Nm? Är det sant och isf varför? Räcker det inte med 400Nm :D
Fel centerhögtalare?

Då jag själv i veckan har häm[…]

B30a i en 740?

Det är möjligt att regga. Men.... D&arin[…]

En tanke jag har haft i huvudet ett tag. Med tan[…]

Jag plockade bort plastskydden för trö[…]