Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Hacke
Hej

Min övre motorbussning har spruckit så pass att de e typ bitar borta från gummit/plasten såg jag idag. Jag undrar om de kan generera konstiga ljud.
För jag har hört konstiga missljud typ dunk ljud ibland. Kan de bero på de.

Ska man byta till org. eller poweflex.

Mvh
Användarvisningsbild
av Funk
Powerflex är billigare än original, men ganska mycket hårdare och ger därmed mer motorljud i kupen.
Skall du byta till original så se till att få det nya utförandet, det håller bättre.

/Thomas
av JK24T
Om du har automatlåda så ska du tveklöst köpa den nyare typen Volvo orginal. PowerFlex med automat blir olidligt, vibrationer och oljud.
Tro mig, har gjort det och köpte original igen, vid rödljusen vibrerade det så att man inte kunde se i backspegeln.
Med manuell lådan kan det kanske vara värt lite oljud när du drar på.
Användarvisningsbild
av Loner
Är powerflexen billigare än original, original kostar runt 400:-
och powerflex är så pass stum att du får en massa skakningar som skrivs här.

Kolla även upp undre fästen, för har du kört länge med trasigt övre, så kan dom undra tagit stryk.

/L
av Hacke
Jag har ett klonk ljud bland annat när jag ska precis åka iväg tex. Kan de va från de?
De e inte spricka i bussningen bara hål typ på sidorna. Måste nog visa nån verkstad.
av Hacke
Mitt partiet e hel uppifrån o ner men vid sidan så kan man se rakt igenom gummit, vet inte om de ska vara så.
Byter man med metall delen helt eller bara bussningen i.
Användarvisningsbild
av Funk
Det skall vara ett hål på varje sida av bussningen, men inga sprickor emellan... Och man byter allt, om man inte kör med Powerflex, då byter man bara själva bussningen.

/Thomas
DennisCA's Volvo 850 -97

Det ser ut så, jag hittade på Skandix […]

Udda specade bilar

En S60 T5 AWD MY21 med R-Design-exteriör och[…]

Är det versionen som ofta benämns som &r[…]

Har antagligen inte hänt något katastro[…]