Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Nexus
Tomas88 skrev:
grammse skrev: vad kostar det att försäkra en AERO??? kan ej vara billigt ,lyssna på oljud från kamkedjan inte helt ovanligt att den får bytas och spännaren. displayen ska ju fungera annars ska det vara prisavdrag . syrran fick 65000 för deras :D
Under 5000:- om året för trafikförsäkring skriven på mig. Bilen har 205 hK så jag hade nästan väntat mig mer.
:-O) jag ger ca 6000 för helförsökring på min kärra
bara trafik på en bil som e värd ca 50 -60 tusen känns ju sådär om det skulle ända något :(
Användarvisningsbild
av Tomas88
Ja men det är så dyrt när man är 19 år och fel kön enl försäkringsbolagen. För 240n betalar jag 3400kr/år för trafik.
Användarvisningsbild
av Tomas88
Ha ha ja kanske de.

Var och kollade på en peugeot 206 gti tidigare idag. http://www.blocket.se/vi/16043540.htm?ca=21_s

Pigg och rolig bil. Förvånansvärt bekväm. Men det var några ganska långa repor på ena bakskärmen som hade gått igenom lacken (plåtrent) och så var det lite rost vid båda framskärmarna vid kanterna. Ingen farthållare. Jag bjöd 47 för bilen men de ville hon inte gå med på, hon skulle ha 49. Jag har sagt att hon fick ringa om hon ändrade sig.
Användarvisningsbild
av Fluffen
Det är som jag säger, vissa går fasiken inte att pruta med. Jag förstår om de inte vill pruta så mycket på en billigare bil, men en såpass dyr bil och så vill de inte slå av i sammanhanget fjuttiga 2000kr. :roll:
Skit i tanten och titta på nått annat. :D
Användarvisningsbild
av Tomas88
Tant vet jag inte. Hon var väl 24-25 någon ting. Hennes kille kom inte ens ut när jag skulle kolla. Gick ut en runda på balkongen och sa nåt. Ganska illa med tanke på att hon inte själv kunde så mycket om bilar.

Ja va fan. Ni måste tycka att jag är hur jäkla virrig som helst. Ena dagen är det Saab 9-5 och andra en Peugeot 206.
Jag har snart inte råd att köpa någon bil som jag håller på och kör runt och kollar. Bara idag har jag nog brännt 200 kr på bensin.
Användarvisningsbild
av Fluffen
Äh, det är väl roligt att åka och titta på lite olika bilar. :D
Volvo S40, de går ju att få ganska billigt. :roll:
Jag vet att jag håller på och tjatar att du ska köpa volvo men jag är extrem volvonörd själv och då blir det lätt så. :lol: :wink:
Användarvisningsbild
av CP2
Fluffen skrev: Volvo S40, de går ju att få ganska billigt. :roll:
Håller med, gillade våran V40 skarpt! OK, inte S40 men nästan........ :mrgreen:
Användarvisningsbild
av Tomas88
Ja jag har med s40 i funderingarna. Och jo visst de e roligt att kolla olika bilar :wink: .
Får väl se om det kommer in nåt intressant på blocket. Jag har ju kollat på en, men det var den klenaste motorn och ingen AC och den var vit. Sen tycker jag bränsleförbrukningen är lite hög. 0,9 l/mil för en sån ändå lite mindre bil är lite högt tycker jag.

Vad finns det föressten för olika motoralternativ på äldre S40 eller ja för de som ligger på runt 50 000kr
av PJ
Om du funderar på S/V 40 tycker jag du ska satsa på en 2,00T känns som det blir en mkt trevligare bil då jämfört med de svagare motorerna, du får även en bättre växellåda då (gäller i varje fall de tidigare årsmodellerna, har ingen erfarenhet av de sista) eller kanske en T4, men det kanske är större chans att de är hårt körda
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

Hej, har problem med en reservdelsbil jag för[…]

Du bör nog låsa vevaxel och kamaxlar in[…]

What the Fffff. Thanks you Guys, I really apprecia[…]

Trasig Renault Scenic

Och, Renaulten går bra. […]