Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Andersson12345
Hallå!!! jag undrar om nån vet ställen som fixar ac på bilar i västsverige förutom Bilia, dom e ju så jädrans dyra. skulle vara skönt att få igång ac innan sommaren.
av DDD
Andersson12345 skrev:Hallå!!! jag undrar om nån vet ställen som fixar ac på bilar i västsverige förutom Bilia, dom e ju så jädrans dyra. skulle vara skönt att få igång ac innan sommaren.
Skriv gärna vilken bilmodell det rör sig om.

MVH
av kudden
Har du kanske R12 ellerR22 i AC:n? Då kan det vara problem.Det är ju förbjudet nu.I så fall får du byta en hel del för att få det att funka.olja,packningar mm.Men jag har inte riktigt grepp om när det förbjöds.Det sitter en lapp i motorhuven vad du har för köldmedia.Har du R12 eller R22 kanske du känner en kyltekniker väl? Dom brukar ha sparat lite när dom gjort om gamla kylkompressorer.Själv hade jag samma problem för ett par år sen,men han jag känner har slut på det nu.När det gäller AC måste man köra den på vintern också minst en gång i veckan för att inte packningar skall torka.Kolla i tel.katalogen eller på nätet och ring runt.Du kanske får napp när det gället gbg.Det finns ganska många.Stora som segerlöfs är inte att tänka på.Dom går in för att tjäna stora pengar på detta.Kolla i GP och hitta så små verkstäder som möjligt.Det är inte alls säkert att dom skriver att dom sysslar med AC.

Det drar sig mot sommaruppehållet för s[…]

Enligt meken så hade han nollat den och rade[…]

Bensinpriser v2

Sedan kriget bröt ut har oljepriserna ö[…]

Kanske läge att testa att byta själva &q[…]