jolla_ skrev:okej tack!
kan du el någon se hur mycket av den gängade delen som syns,alltså från gängans början till låsmuttern?
Har du lossat stången och ens kikat om wg ventilens arm går att röra så den inte är fastkärvad? Att slänga in en tumstock på ett *ungefär* är liksom inte nåt sätt att kunna mäta in nånting. När man justerar stången så brukar det handla om ett varv eller två.. alltså det handlar om millimetrar inte centimetrar. Ska du ändå felsöka så försök göra det ordentligt, det går både fortare och bättre. Det finns fortfarande inga genvägar..
Om du slitit ur allt vad magnetventil heter så kan du ju torrt konstatera att den inte är inblandad längre. Det betyder ju att nåt inte längre fungerar i styrningen, bilen ska då ladda exakt så mycket som fjädern klarar i styrventilen. Alltså runt 0,,3-0,4 bar, är vi överens? Vi kan även snabbt konstatera att din turbo inte svarar på WG stången, du hade ju längdat den massor.. Då är frågan VARFÖR? Kvar är..rör sej armen på avgasdelen överhuvudtaget,är den kortad till max, eller är det klockan som ger sej istället inåt??..Så.. dags att leta dokument och läsa på hur en turbo fungerar överhuvudtaget. För att senare gå ut och fundera på vad det är som inte fungerar på din bil? SEN felsöka den seriöst så du blir av med felet. Att lägga inlägg på inlägg i desperation när undersökningen måste ske på DIN bil är ju liksom knappast lönsamt. Eller är jag ute och cyklar?.. ;-//