Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ~Kalle~
JK24T skrev:Goose;
Hur märker jag om jag har lyckats ? Någon signal eller lampindikering ?
Håller jag knappen länge så får jag ett pip... men ej släckt indikator.
När du lyckats så släcks troligen servicepåminnelsen :idea: :wink:

/Kalle
Användarvisningsbild
av gooose
~Kalle~ skrev:
Hur märker jag om jag har lyckats ? Någon signal eller lampindikering ?
Håller jag knappen länge så får jag ett pip... men ej släckt indikator.
När du lyckats så släcks troligen servicepåminnelsen :idea: :wink:

/Kalle
Säger bara 10 poäng :-)-) :D
av JK24T
Ja naturligtvis... varför bry sig annars !?!
Den som har provat i en V70II / S80N vet att servicepåminnelsen ej syns under proceduren, min fråga skulle tydas... Får jag någon kvitering, signal eller liknande om den är återställd ?
Användarvisningsbild
av gooose
JK24T skrev:
gooose skrev:Utföres med samma förfarande som på V70 N med ao radioläge/trippmätarknapp/tändning på/lampasläckt
Behöver ej kopplas upp mot något specialvertyg eller liknande

//Goose

Ett litet förtydligande kan dock tilläggas Är alla med på hur man sätter på tändningen på denna modell ?? Läs i instr boken
Om du vet det så efter tändningen är tillslagen så väntar du tills den orange lampan/triangeln börjar att blinka låt den blinka ett par ggr sedan så släpper du knappen ev kommer ett pip i samma veva men det är lita trixig innan man får in den rätta följden i denna procedur I början innan man får koll på läget så kan det att komma upp siffror

//Goose
Senast redigerad av 1 gooose, redigerad totalt 0 gånger.
av JK24T
Heureka ! Jag lyckades ! :)
Funkar som Goose säger, tack !

Dvs, sätt i "nyckeln", tryck på tripmätarresetknappen, tryck på "Start" (utan att hålla fotbromsen) i 2 sekunder, om du lyckas så spelar bilen en ton som liknar bältespåminnaren i S60/V70N.

Lite kuriosa... om man lysnar ordentligt så låter bilen lite mystisk vid tryck på "Start" efter 2 sekunder så låter det ungefär som någon sitter i en bil sidan om med radion på. "Bilen" spelar någon melodi, svagt och dovt... provade ett antal gånger enl. ovan innan jag lyckades och varje gång spelade bilen samma melodi. Någon som vet ? Är det ett Volvo skämt, ett "Easter Egg" ?
Har du hört detta Goose ?
Användarvisningsbild
av gooose
JK24T skrev:Heureka ! Jag lyckades ! :)
Funkar som Goose säger, tack !

Dvs, sätt i "nyckeln", tryck på tripmätarresetknappen, tryck på "Start" (utan att hålla fotbromsen) i 2 sekunder, om du lyckas så spelar bilen en ton som liknar bältespåminnaren i S60/V70N.

Lite kuriosa... om man lysnar ordentligt så låter bilen lite mystisk vid tryck på "Start" efter 2 sekunder så låter det ungefär som någon sitter i en bil sidan om med radion på. "Bilen" spelar någon melodi, svagt och dovt... provade ett antal gånger enl. ovan innan jag lyckades och varje gång spelade bilen samma melodi. Någon som vet ? Är det ett Volvo skämt, ett "Easter Egg" ?
Har du hört detta Goose ?
Skall kolla detta Det är kanske inlag som en liten paus melodi under tiden du utför detta så att det inte blir långtråkigt (I)

//Goose
av JK24T
Goose;
Har hittat låten av en slump, det är samma slinga som Volvo har på sin site !!
Frågan är då... har Volvo lite humor iallafall :)

Edit: gå in på volvocars - S40 och du hör slingan efter en stund, dov bas slinga :)

Ingen från Volvo PV som kan bekräfta ? :)
Användarvisningsbild
av gooose
Har hittat låten av en slump, det är samma slinga som Volvo har på sin site !!
Frågan är då... har Volvo lite humor iallafall :)

Edit: gå in på volvocars - S40 och du hör slingan efter en stund, dov bas slinga :)

Ingen från Volvo PV som kan bekräfta ? :)
Har nu fått koll på detta ljud/låt
>Det är xenon strålkastaren som kalibrerar sig (går upp och ner) :-)-)

mao detta ljud finns endast på bilar med xenon

Sätt på tändningen i bilen och lyssan efter ljudet kolla samtidigt på strålkastarna framför bilen (en vägg framför bilen underlättar) :roll:

//Goose
av JK24T
Goose; du har PM
Brandsläckare i V90?

Vill minnas att Volvo har erbjudit sådan eft[…]

Jo, 18” har ET 55. Det har även 19&rdqu[…]

Motorvärmare 850

Beställde nyss slangvärmaren RE480 och m[…]

Prestige Performance

Samma "kines grejer" alla andra krä[…]