Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av chris87
Hejsan jag har en 460 1991a och undrar lite över den nya modellen som kom 1994.

Har haft funderingar på att sätta på den nya fronten , undrar nu om det är någon som vet om den passar utan att göra om allt för mycket?

Undrar även om det finns någon trä panel att köpa till 460?
Har haft för mig jag har sätt det på en 460 för ett tag sen men vet inte om killen kanske har gjort det själv.

Tacksam för svar
Mvh Christian F
Användarvisningsbild
av vetten
Du måste byta huven, lysen och övriga frontdetaljer är inte säker på hur det är med skärmarna men på den "nyare" modellen så sitter ju grillen i huven och lycktorna är lägre. För några år sen såg jag någon marknadsförsäljare på ett swapmeet som hade lös "träinredning" till 400-serien och som var gjord av nån självhäftande plastfolie, så det kanske går att hitta någonstans om man har tur.
av chris87
vetten skrev:Du måste byta huven, lysen och övriga frontdetaljer är inte säker på hur det är med skärmarna men på den "nyare" modellen så sitter ju grillen i huven och lycktorna är lägre. För några år sen såg jag någon marknadsförsäljare på ett swapmeet som hade lös "träinredning" till 400-serien och som var gjord av nån självhäftande plastfolie, så det kanske går att hitta någonstans om man har tur.
Jag pratade med en skrot här i närheten jag bor och han sa ungefär samma sak, men han hade en 460 94' inne som jag ska åka och ta mig en titt på imon.

Aha okeej det hade nog varit nånting kanske, ska ta och söka vidare och se om man kanske hittar det.

Tack för svaren // Chris
AC problem V70 2016 D3

Då är det väl bara en felsökn[…]

Jag blev ganska irriterad på den där ch[…]

Volvo 740 fördelare

Det ör inte samma kabedragning. Det skiljer p[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och int[…]