NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Putte_Volvo
Hejsan!

Har en C30 2,0D som jag haft sen december, har de senaste veckorna haft problem med att gasen hänger sig! Kan vara i uppförsbackar, i kurvor etc. När man släpper gasen fortsätter bilen att hålla konstant gas, den accelererar ej, är det någon som har haft/har samma problem och vad det skulle kunna vara får något???

MVH/

Patrik
av Putte_Volvo
Haha... så korkad är jag inte, har faktiskt aldrig använt farthållaren än :D

Ingen annan som har någon briljant idé??? Pratatde med verkstaen igår och de hade aldrig varit med om detta problemet, känns som att det är ett lömskt fel som kan bli svårt att hitta.... :cry:
av nickel
Min morsa hade ett likadant problem på sin V40 T4 -03, gasen hängde sig och motorn rusade.. Volvo-verkstaden fattade ingenting och det slutade med att vi bytte till en V50, bilen vara bara drygt ett år gammal när det hände..
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Men V40an hade ju wire till gasen, alla har väl elektronisk gas idag. Så det är bara in med den på volvo så får de byta den om du har nybilsgaranti kvar.
Användarvisningsbild
av gooose
nickel skrev:Min morsa hade ett likadant problem på sin V40 T4 -03, gasen hängde sig och motorn rusade.. Volvo-verkstaden fattade ingenting och det slutade med att vi bytte till en V50, bilen vara bara drygt ett år gammal när det hände..
Skulle tro att ni blivit ganska förvånade om felet kvarstod efter en sådan avancerad åtgärd :lol:

//Goose
Bensinpriser v2

Du kan vara lungn, du kan tanka din volvo om 20&ar[…]

Fungerar cigg uttaget 12v? Fungera dimmer reglaget[…]

Haha, vi har olika synsätt märker jag. P[…]

Enligt denna artikel: https://www.volvocars.com[…]