Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Hemulen
Hej. Jag har själv kopplat på en extra ställbar tryckregulator och höjt bränsletrycket, vill jag tanka bf-95 igen skruvar jag bara ner bränsletrycket så tar originalregulatorn över igen. Bra att ha den möjligheten om man inte hittar en e-85 pump. :D
Användarvisningsbild
av Nybbe_gefle
Eller så bygger du en bypass förbi den justerbara tryckregulatorn och sätter en kulventil på den. Då kan du med bara att vrida på ventilen ställa om mellan etanol och bensin. Har man väl fått en inställning att funka på den justerbara låterman den gärna vara! Jag får dock lite större problem då min spridare blir för stora vid drift på ren bensin. Ner till E20 går utmärkt! Prisbilden har inte ändrats mycket på fyra år faktiskt. Både E85 och BF95 har ökat i pris men har i stort sett haft samma "mellanskillnad" hela tiden.

//David
av Hemulen
Hej. "Har man väl fått en inställning att funka på den justerbara låter man den gärna vara!" Visst man ska inte pilla i onödan,men man får justera minst 2-gånger per år. Sommar och vinterkvalitet kräver lite justering som jag märkt. Bypassen är en smart lösning som jag troligen ska anamma så slipper man svettas i jakten på en etapump när bensinmätaren närmar sig botten. :D

Idag provade jag att låta tändningen va[…]

Vad kan förra T5:an kostat milen?

Val av motorolja

Tack för alla svar! Jag kommer beställa […]

Volvo car UX

Att man ändrar vår vinter fattar jag me[…]