Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hejsan jag har en Volvo 460 1.7 91'a med B18FP motorn i och har lite problem med elen.

Varken Takluckan, värmefläckten och innerbelysningen i taket fungerar inte och jag har kollat alla säkringar i motorutrymmet och alla är hela och alla kablar sitter där dom ska.

Är det någon som har haft liknande problem eller någon som vet hur man fixar detta? blir galen på bilen snart.

Tacksam för svar //chris
Senast redigerad av 1 chris87, redigerad totalt 0 gånger.
av chris87
#27 skrev:Sitter det inte säkringar under ratten på den bilen eller är jag ute och cyklar ??:-/
Nej det står däremot i instuktionsboken att det ska finnan under Intrumentpanelen men där fanns inget mer än bara 2 reläer, dom ända säkringarna jag kunde hitta fanns i motoruttrymmet längst upp i högra hörnet.
Nu är problemen lösta :) det visade sig att dom hade kopplat om i säkringsdosan så att inget stämde överens med "infon på säkringslocket" så jag fick leta säkring för säkring tills jag hittade en som var trasig och bytte ut den och vips så funka innerbelysningen, kylfläkten och takluckan.

Problemet att kupefläkten inte funkade var att ett relä bakom handfacket hade lossnat för någon av dom förra bil ägarna hade lödat fast en kabel till reläet fel så den hade lossnat och börjat ärja, men med lite spray och lite mek så fick jag det att funka :D

Jag blev ganska irriterad på den där ch[…]

Volvo 740 fördelare

Det ör inte samma kabedragning. Det skiljer p[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och int[…]

DRL problem

Beter sig strålkastaren likadant om du anv&a[…]