Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tja,
Jo jag kör mycket korta sträckor. Igår så mätte jag lite med multimetern och det verka inte vara några konstigheter faktiskt, Inga elfel :lol: Däremot så upptäckte jag lite saker efter jag plockat bort batteriet. Under batteriet finns tydligen inloppsröret. Det består av två delar och de satt inte ihop längre, såklart tog jag en titt på luftfiltret och det var rejält skitigt :roll: Det här kankse kan förklara min dåliga/pendlande tomgång?
Dessutom tog jag en titt på generatorremmen för det har börjat låta därifrån och upptäckte att den var rejält söndertuggad. Problemet är att generatorremmen sitter på kompressorns axel och drivs av den. Då måste man alltså plocka bort Ac-remmen först :evil: Någon som vet hur man gör det här? Jag hitta inget spännhjul som man kan lossa..
Nu har jag äntligen bytt generatorremmen. Det var faktiskt inte så svårt som det såg ut. Jag kan förklara skicket på remmen genom att säga att den såg ut som en tandrem men ska se ut som en poly-v-rem:P Nu så laddar generatorn 14-14.5 volt beroende på belastning vilket är helt OK. Har även provat fönsterhissarna och det verkar som om det har löst problemet
:lol: Hoppas det iaf :roll:
Tack för alla tips. Tillsammans klarar vi allt 8)

Du mer än antyder att det inte skulle finna[…]

Jag har besökt tre olika anläggningar so[…]

Hej alla "out there" Låsproblem p&[…]

AC problem V70 2016 D3

Lite märkligt att reläet inte drar samt […]