- mån 14 apr 2008, 21:41
#186744
Jag har fått den tvivelaktiga frågan från en polare om att hjälpa honom att byta ut motorn i hans bil.
För det första, är det så pass svårt så att man ska skita i att tacka ja? Jag har ju klarat av att byta topp på en B234f 16V.
Det är väl jag som står för den tekniska kunskapen hos oss två men jag har aldrig bytt en hel motor i en "modern bil"
(Sist var det i en Saab V4!)
Det här handlar om en 855 -94 med en B5252s -motor.
Det är automatlåda och vi har tillgång till lyft i taket om det är den vägen motorn ska ut och i?
Vad ska vi tänka på innan vi skrider till verket och vad är viktgt under processen?
Jag tänker byta packningen mot lådan och kamrem, men allt det där andra som man inte tänker på första gången man gör någonting för första gången?
Tacksam för några hjälpsamma spångar på träskmarksvandringen vi är på väg att ge oss ut på.
Byter rubrik
/Anders
För det första, är det så pass svårt så att man ska skita i att tacka ja? Jag har ju klarat av att byta topp på en B234f 16V.
Det är väl jag som står för den tekniska kunskapen hos oss två men jag har aldrig bytt en hel motor i en "modern bil"
(Sist var det i en Saab V4!)
Det här handlar om en 855 -94 med en B5252s -motor.
Det är automatlåda och vi har tillgång till lyft i taket om det är den vägen motorn ska ut och i?
Vad ska vi tänka på innan vi skrider till verket och vad är viktgt under processen?
Jag tänker byta packningen mot lådan och kamrem, men allt det där andra som man inte tänker på första gången man gör någonting för första gången?
Tacksam för några hjälpsamma spångar på träskmarksvandringen vi är på väg att ge oss ut på.
Byter rubrik
/Anders