Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Teemu
Mina bromsskivor bak på bilen har nog sett sina bästa dagar. Någon som vet var man kan hitta till bra pris? Biltema sade att dom får inte hem några förrän eventuellt v52. Och Rejmes skall ha ca 2200kr för 2st skivor + belägg utan montering. Hutlöst tycker jag!
Användarvisningsbild
av Whisky
...och Mekonomen ska ha 2124 för samma uppsättning, med billigaste beläggen (Mintex)... Så det verkar som om du hamnar därikring. :( För intresse, vet du vad Volvo tar för delarna?
Användarvisningsbild
av Whisky
Ronin skrev:Rejmes = Volvo
http://www.rejmes.se/
Aha! :P
av Ronin
Har du testat http://www.widik.se ? Kollade på skivor bak till min S60 -01 för något halvår sedan och de gick på ca 430 kr/st. De hade dock inga belägg då (om jag minns rätt). Fick sedan mina bytta på garantin, så det blev aldrig något köp.

Har köpt delar från Widik tidigare när jag hade en Audi A4 och var nöjd med priset, kvalitén och leveranstiden.
Senast redigerad av 1 Ronin, redigerad totalt 0 gånger.
av NCR
Eftersom jag har från en mycket säker källa att Mekonomens prylar är detsamma som Volvo Orginal (bara ompackade i blåvita kartonger) kan man lungt köpa där. Iofs vinner man inget på det prismässigt i detta fallet, men rent allmänt så...

(Jag känner på mig att Carman kommer att opponera sig, men jag VET att det är så, kan tyvärr inte precisera mig mer för min kompis skull). :)
av Ronin
Whisky skrev:...och Mekonomen ska ha 2124 för samma uppsättning, med billigaste beläggen (Mintex)... Så det verkar som om du hamnar därikring. :( För intresse, vet du vad Volvo tar för delarna?
Vill inte verka som en besservisser :wink: men på Mekonomen kostar skivorna 636 kr/st och en bromsbeläggssats 426 kr/st = 1698 kr (satsen med bromsklotsar är för båda hjulen d.v.s. 4 st).
Användarvisningsbild
av Whisky
Hörredu du din förb-ade messerschmitt, kom inte här och skriv en moderator på näsan!!! :-(O)

:D :D :D :D :lol:

Skämt åsido... Ja, jag funderade faktiskt på om så var fallet när jag summerade... Hade också för mig att det var kompletta satser (båda sidor) när jag senast köpte belägg på mekonomnen till min "andrafiol" (Subarun)
Men så kollade jag på infon, och där tyckte jag att det framgick att det bara var till en sida. Men, men... Då har ju Teemu fått ett bra alternativ! Tackar för korrekturen! :wink:
av Ronin
Whisky skrev:Hörredu du din förb-ade messerschmitt, kom inte här och skriv en moderator på näsan!!! :-(O)

:D :D :D :D :lol:
Oops, bäst att ligga lågt ett tag så man inte blir bannad då!!! (:-)
Användarvisningsbild
av CarMan
NCR skrev:Eftersom jag har från en mycket säker källa att Mekonomens prylar är detsamma som Volvo Orginal (bara ompackade i blåvita kartonger) kan man lungt köpa där. Iofs vinner man inget på det prismässigt i detta fallet, men rent allmänt så...

(Jag känner på mig att Carman kommer att opponera sig, men jag VET att det är så, kan tyvärr inte precisera mig mer för min kompis skull). :)
jag kan väll svara om du tjatar.
jag tror knapast att man kakar ner & sen pakar om nått, låter konstigt.

jag har inte besökt stället där dessa skivor tilverkas, men jag vet hur många andra delar tilverkas.

man säter en spec, som i volvos fall är mycket hård. sen tilverkas grejor & dom grejor som hamnar utan för specen, men fortfarande är andvändbaara (lite generösare spec) dessa grejor slängs inte, dom säljs till nästa levrantör, då dom är innom den levrantörens spec.
Detta gör att många som jobbar på dessa ställen ser att man pangas "likadana" saker i olika kartonger & man kan lätt tro att det är samma grej i kartongen.
men som sagt så vet jag inte hur det går till i detta specefika fall.
Fel centerhögtalare?

Annars kan man köpa lösa HK emblem h&aum[…]

Bilen såld så då stänger vi

Tjena tjena! Nu är det något jäv[…]