Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av BjörnB
Mina vindrutetorkare har hängt sig på min 850 - 97. De går för fullt och sprutar spolarvätska, enda sättet att få stopp på dem är att ta ut säkringen. Vad kan detta bero på?

Tacksam för svar
/Björn
av *pettson*
BjörnB skrev:Mina vindrutetorkare har hängt sig på min 850 - 97. De går för fullt och sprutar spolarvätska, enda sättet att få stopp på dem är att ta ut säkringen. Vad kan detta bero på?

Tacksam för svar
/Björn
troligen har spaken gett upp..
av BjörnB
#27 skrev:prova med att koppla ur strålkastartorkarna och se om det slutar, sitter kontaktstycke vid strålkastarna.
Klockrent! Kopplade ur höger strålkastartorkare och nu det gav resultat! TACK! :D :-)-)
av *pettson*
BjörnB skrev:
#27 skrev:prova med att koppla ur strålkastartorkarna och se om det slutar, sitter kontaktstycke vid strålkastarna.
Klockrent! Kopplade ur höger strålkastartorkare och nu det gav resultat! TACK! :D :-)-)
där ser man?.. man lär sej nåt nytt varje dag.. :-)-)
av Tootikki
Samma problem uppstod på min bil. Löstes enkelt med att dra ur kontakten till ena strålkastartorkaren. Den har inte fungerat så bra på en längre tid. Min fråga blir: Räcker det med att byta kontakten till torkaren? Om inte, behöver hela torkararmen med kabel och kontakt bytas för att det ska fungera igen?

Hoppas frågan är tydlig nog. :)
Spolning av automatlåda

Jag har spolat lådan två gånger […]

Volvo xc60 2012-

Ok

Bensinmotorerna med manuell låda är ju […]

Vissa bilar 2022 har sensus. Hade en Xc90 2022.5 m[…]