Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jan-A
Tjena!

Visst finns det "lösa" infraröda fjärrkontroller till HU-650?!?
Det borde isåfall gå att använda "universialfjärrkontroller"
Någon som provat?
av boeder
Tjena

En konstig fråga bara, vad använder man en fjärrkontroll till i bilen, allvarligt talat? En gammal regel för mig är - den som kör är den som bestämmer och ingen i baksätet eller bredvid på passargera sätet. Självklart får de som vill ha fjärrkontroll ha det men jag tycker man skall i så fall lägga pengar på rattknappar om man inte har det?

Nu V70 2.5T -04 fundera på beställa ny i april -06
av Jan-A
Det är ju trevligt att du har dina regler, men nu frågade jag inte efter hur du behandlar dina passagerare utan om någon visste nå´t om fjärrkontrollen :wink:
Användarvisningsbild
av AWWD
...vad använder man en fjärrkontroll till i bilen, allvarligt talat?
Om man har barnen i baksätet och kör Pippi/Emil CD (med max fader till baksätet givetvis :wink: ). Man slipper det eviga "-För högt/lågt!" "-Hoppa framåt/bakåt!". Sen är det ju en annan femma att Volvo tar saftigt betalt för fjärren i sig (var det inte ca 700 kr?)

/AWWD
Användarvisningsbild
av Brainy
boeder skrev:Tjena

En konstig fråga bara, vad använder man en fjärrkontroll till i bilen, allvarligt talat? En gammal regel för mig är - den som kör är den som bestämmer och ingen i baksätet eller bredvid på passargera sätet. Självklart får de som vill ha fjärrkontroll ha det men jag tycker man skall i så fall lägga pengar på rattknappar om man inte har det?

Nu V70 2.5T -04 fundera på beställa ny i april -06
Du är singel va? :wink:
/Anders
Användarvisningsbild
av CarMan
jag brukar också bestämma vad jag vill höra när jag kör, men låter frugan knapa framdet via fjärkontrollen, när hon sitter i baksätet (hon siter där för att vårt barn sitter där.
det kallas trafiksäkerhet.
av NCR
CarMan skrev:jag brukar också bestämma vad jag vill höra när jag kör, men låter frugan knapa framdet via fjärkontrollen, när hon sitter i baksätet (hon siter där för att vårt barn sitter där.
det kallas trafiksäkerhet.
Eller så köper man en freestyle för 199:- på Statoil och slipper lyssna på andras skit när man kör...:)
av Jan-A
Jo, självfallet. Men man kommer inte ifrån att behöva byta spår, ändra volym et.c. trots det.

Ingen som prövat med en multifjärr och scannat av alla apparater för att se om någon fungerar?
av NCR
Jan-A skrev:Jo, självfallet. Men man kommer inte ifrån att behöva byta spår, ändra volym et.c. trots det.
Nu blev jag nästan nyfiken. Hur menar du att man inte kommer förbi det? Om barnet/frugan/kompisen/svärmor vill lyssna på Bo Kaspers Orkester i sin cd-freestyle så är det väl bara för dem att höja, byta spår osv själva (på den bärbara spelaren nu alltså?) utan att föraren skall behöva lida av oljudet?

Om det nu inte är så att man som förare inte vågar säga till att "den skiten spelas ICKE i bilstereon" förstås... :D :wink:

Annars går det ju alltid att säga "sorry, det finns ingen lösning, vi MÅSTE köpa en freestyle"...för visa mig den kvinna som över huvud taget bryr sig om teknik och kan genomskåda bluffen. :lol:
Användarvisningsbild
av CarMan
NCR skrev:
Jan-A skrev:Jo, självfallet. Men man kommer inte ifrån att behöva byta spår, ändra volym et.c. trots det.
Nu blev jag nästan nyfiken. Hur menar du att man inte kommer förbi det? Om barnet/frugan/kompisen/svärmor vill lyssna på Bo Kaspers Orkester i sin cd-freestyle så är det väl bara för dem att höja, byta spår osv själva (på den bärbara spelaren nu alltså?) utan att föraren skall behöva lida av oljudet?

Om det nu inte är så att man som förare inte vågar säga till att "den skiten spelas ICKE i bilstereon" förstås... :D :wink:

Annars går det ju alltid att säga "sorry, det finns ingen lösning, vi MÅSTE köpa en freestyle"...för visa mig den kvinna som över huvud taget bryr sig om teknik och kan genomskåda bluffen. :lol:
Han kanske reagera på att du sitera mig. jag sa att det var trafiksäkrare att låta nån annan än föraren byta musik.
Med din lösning så måste föraran fortfarande kanppa för att byta musiken han själv vil lysna på.

men framförallt är det ju ballt med prylar :P

massa sladdar & fristylat hit o dit är inte ballt eller fint.
740 som krånglar

Om den går korrekt från start (kall) s[…]

Diameter bränsleslang S70

Hej! S70 98’a, 2.5SE. När jag bytte br&[…]

V90 -18 T4 Tickande ljud 1500 rpm

Nej, jag kan inte höra något speciellt […]

Sitter inte bränsletrycksregulatorn på […]