Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av ljungström
Saab 9-5 har kanske bra besiktningsstatiskt men sedan finns det en mängd problem med de bilarna som bilprovningen inte kolla upp, turboladdare, kamkedjor, växellådor, färddatordisplayer, rost osv. Hopplöst svårsåld bil.
Användarvisningsbild
av Tomas88
ljungström skrev:Saab 9-5 har kanske bra besiktningsstatiskt men sedan finns det en mängd problem med de bilarna som bilprovningen inte kolla upp, turboladdare, kamkedjor, växellådor, färddatordisplayer, rost osv. Hopplöst svårsåld bil.
Ja de där med displayen till färddatorn känner jag igen. Verkar knappt finnas en Saab utan problem med det. När du nämner växellåda så kan jag nämna att den 9-5 jag provkörde hade nåt litet problem när man skulle växla ner till tvåan, man fick då gå upp med växelspaken lite mot ettan sen gick den i. Ägaren sa att han kollat med förr förra ägaren (bilhandlare innan) som sagt att det alltid varit så när han ägt den också. Men har sant de är kan man fundera på. Han försökte ju lura mig med topplockspackningen.

Men det du säger om att man inte bara skall kolla på besigtningsresultat stämmer ju. Det kan ju finnas många problem som de inte bryr sig om.
Användarvisningsbild
av Tomas88
Jag vet inte om jag har för stora krav kanske men det känns som att alla bilar med lite vassare motor i den prisklass jag söker alltid har massa problem.
Det jag är orolig över är mycket att bilarna är "sönderkörda". Oftast någon lite yngre kille som haft dem, och inte skött bilen så väl. Eller så är topplockspackningen kass. Eller nåt annat.
Användarvisningsbild
av Fluffen
Det är ju alltid så med begagnat, det kommer man ju aldrig riktigt ifrån.
Det viktigaste är att man tar det lungt och tittar ordentligt på bilen så man inte förhastar sig.
Nu tycker jag du har hakat upp dig på den där topplockspackningen. :lol: :wink:
Sen får man ju tänka på att det trots allt är en begagnad bil du köper och ha krav därefter. :wink:
Användarvisningsbild
av Tomas88
Jo att man inte kan få en perfekt bil för 40 k inser jag. Men de är fasen att folk försöker blåsa en. En bil kan ju inte vara värd 39 000 om topplockspackningen är kass.

Du hade väl inte betalat de heller? :) Det är ju tur att man inte har bråttom att köpa bil i alla fall, 240n går ju bra.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 10
B200ft svårstartad

Har bytt den till en Bosch original utan någ[…]

Jag hade valt D3. D4 kan sticka iväg en aning[…]

Köpråd XC60 T8 -18/19

Stämmer, xtra maskinskade försäkrin[…]