Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Walle
Angående detta med funktionerna på fjärrkontrollen. Jag har dock inte granskat manualen så noga och använder inte fjärrkontrollen så pass mycket. Men jag tycker mig haft problem med att byta radiostationer med fjärrkontrollen. När jag "stegar" upp eller ner frekvens med fjärrkontrollen och en ny station scannas in så går det bara några sekunder så börjar radion söka på nytt igen. Jag har försökt leta i menyn på radion efter möjliga alternativ så som att den kanske försöker hitta nån starkare mottagning på samma kanal eller nåt liknande... men jag orkade inte bry mig tillslut och slutade använda fjärrkontrollen. Är det nån som vet vad det kan vara ? Är det bara jag som har problem med frekvensbyte via fjärrkontrollen ?
Som sagt, kanske bara nån funktion i menyn jag missat ?

/Walle
Användarvisningsbild
av frilins
Walle skrev:Angående detta med funktionerna på fjärrkontrollen. Jag har dock inte granskat manualen så noga och använder inte fjärrkontrollen så pass mycket. Men jag tycker mig haft problem med att byta radiostationer med fjärrkontrollen. När jag "stegar" upp eller ner frekvens med fjärrkontrollen och en ny station scannas in så går det bara några sekunder så börjar radion söka på nytt igen. Jag har försökt leta i menyn på radion efter möjliga alternativ så som att den kanske försöker hitta nån starkare mottagning på samma kanal eller nåt liknande... men jag orkade inte bry mig tillslut och slutade använda fjärrkontrollen. Är det nån som vet vad det kan vara ? Är det bara jag som har problem med frekvensbyte via fjärrkontrollen ?
Som sagt, kanske bara nån funktion i menyn jag missat ?

/Walle
När jag läst ditt inlägg kollade jag vad min gjorde men den fungerar som det ska, tror jag...
Den söker till nästa radiokanal och stannar sedan där men om signalen är mycket dålig så hoppar han naturligtvis till nästa.
av Walle
hmm, jag ska testa min igen imorgon och se exakt vad som händer. Det var som sagt ett tag sedan jag testade... men jag blev iaf. irriterad och slutade använda fjärrkontrollen till radion....
Användarvisningsbild
av PuttePiP
Mycket fin & pedagogisk beskrivning som säkert kommer att glädja andra
som inte redan har genomfört detta.

Själv saknade jag sådan (första gången jag skulle till och montera)
och fick då gå på känn, det var lite pirrigt att ha airbagen löst hängande två dec från nyllet.
av maf
Men vad är det för nöt som sett till att knapparna "scannar" till nästa frekvens istället för att ta nästa kanal ur min förinställda lista?

Det finns en anledning till att jag skapat en egen lista, och det är för att jag lätt vill kunna byta mellan kanalerna i den...
av Walle
Tjenare igen!
Nu testade jag fjärrkontrollen imorse. Min fjärr byte helt enkelt kanal med knapparna. Alltså de förinställda kanalerna.... den scannar inte frekvens.
Jag har inte varit så noga med att spara mina frekvenser på kanalplatser... därför när jag stegade med knappen fick jag in nån kanal och sedan stod det SEARCH på en gång och radion blev tyst.
Men jag föredrar nog i motsats till tidigare inlägg att ha frekvensscan på knapparna.... vi kanske kan byta :lol:

/Walle
av maf
Hmm.. Ringde Bilia. Dom ska ha 553 för knapparna och 507 kronor för kabeln. Hur lyckades du få kabeln för 150?´

/Magnus
Användarvisningsbild
av frilins
maf skrev:Hmm.. Ringde Bilia. Dom ska ha 553 för knapparna och 507 kronor för kabeln. Hur lyckades du få kabeln för 150?´

/Magnus
Jag gjorde inget speciellt, handlade på BilBengtsson i Sjöbo som är Volvoförsäljare med verkstad och där kostade fjärrkontrollen 517:- och kabeln 151:-!??
Var inne och beställde och fick grejorna dagen efter.
Vi kanske inte har samma ratt men kabeln borde ju inte vara så dyr ändå tycker jag i alla fall, ju mer man läser här så verkar det som man ska akta sig för Bilia...
Kolla runt är mitt råd.
av Noodles
Jag kollade vad grejerna skulle kosta härikring (Dalarna) och HansPersson i Hedemora ville ha runt 700:- (typ 550:- + 150:-) för både knappsats och kabel.
av maf
Jag är rädd att vi inte har så himla många andra ställen här i Stockholm, eller nån som vet nån? Har iallafall lagt en beställning på knapparna och kabeln till ockerpris. Kommer om 4 dagar.

Jag har en exakt likadan ratt, om man jämför med bilderna, så det låter jättekonstigt att Bilia kan ta ut 400% mer än alla andra för en 9-polig kabel med två dittryckta kabelskor.

ID4an jag kört hade ingen lane assist, m&arin[…]

Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Fram: https://i.imgur.com/E6Iur5Q.jpeg Bak: ht[…]

En av anledningarna till placeringen är att[…]

För det krävs någon form av mjukva[…]