Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Tim
Nån som har nån erfarenhet av dom chippen, tänkte köpa ett till min 940 turbo. Dom var ju billiga så man blir ju lite fundersam !
Användarvisningsbild
av Cerwin
HAr ingen egen erfarenhet utav chippen men hört från andra att dom funkar fint, känner till företaget/ägaren helt klart en seriös firma.

//Cerwin
av DDD
Säg till så att de frågar efter boxnumret på din strybox och att du får ett chip levererat i enighet med ditt styrboxnumer. (De tre sista siffrorna på boxen).
av Tim
okej, det skall ju ge 35-45 mer hästar så man kanske skulle ta och beställa ett.. vad ligger dom största chippen på för pris å hur många mer hästar ger dom ?? :shock:
av Tim
Okej. Men kollade upp min bil på vägverket idag står att jag har 140kw. Alltså 190 hk , ska dom inte ligga på 165 hk original ?? :S
av DDD
Tim skrev:Okej. Men kollade upp min bil på vägverket idag står att jag har 140kw. Alltså 190 hk , ska dom inte ligga på 165 hk original ?? :S
Din bil är troligtvis typ och registreringsbesiktigad med turboplus-satsen när den såldes därför 190 hk. Annars är original 165 hk det stämmer.
Användarvisningsbild
av Fraz
Hej Tim.
Jag körde med KLs chip i min 850 T5. Bilen gick som satan med de chipet, dock så skrota jag diffen men det var inga snälla körningar häller med automat låda dessutom.
Du får mycke krydda för liten peng, köp!
/Fraz
av Tim
hehe okej låter ju som att chippen är bra . Men vad innebär turbo plus satsen ? Gör det ingen skillnad om jag skulle chippa den då ?? Känns inte direkt som 190hk i den. :shock:

Så jag testade att koppla ur båda kont[…]

Volvo car UX

Jag saknar fader funktionen för högtalar[…]

https://www.m3.se/article/3085074/forsta-bilderna[…]

Stefans 968

Tog en tur i solen igår, bilen kändes j[…]