NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kluster
FiddeUBC skrev:Så här skriver Volvo Personvagnar ang R-design till årsmodellerna 2009

Hej Fredrik.

Tack för ditt mail.
R-design kommer att finnas kvar för modellår 2009. V50 modellår 2009 kommer att börja produceras vecka 20 och finnas hos din lokala Volvohandlare runt vecka 24.

Mvh
Rickard
Lite offtopic kanske...
Det är väl typiskt, min nya V50 2.0D Business Edition beräknas komma 27 maj och om jag inte är alltför trött just nu så lär det isf bli en MY08?
Kluster skrev: Lite offtopic kanske...
Det är väl typiskt, min nya V50 2.0D Business Edition beräknas komma 27 maj och om jag inte är alltför trött just nu så lär det isf bli en MY08?
Tror det är väl optimistiskt att hoppas att de ska börja rea bort 09orna direkt så Business erbjudandet lär försvinna så fort MY09 börjar byggas. Det är vad jag tror iaf.
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Alltså Business Edition är ju bara för att få bort "gamla delar" 2.0D finns ju inte ens att beställa längre till MY09 av nån underlig anledning.
Så Kluster din V50a lär nog vara en MY08 tyvärr... :(
Användarvisningsbild
av DogWalker
Jag har faktiskt också valt och beställt en V50 R-Design. Jag känner mig helnöjd och tycker det är skitjobbigt att vänta ända tills V24(i bästa fall) innan den kommer. Kan väl också erkänna att jag flera gånger funderat om jag verkligen ska ta den extrakostnaden för "lite extra pynt", men varje gång kommer jag också fram till att om jag INTE gör det kommer jag ångra mig varje dag jag sätter mig i bilen. V50 R-design är skitsnygg, riktigt jävla skitsnygg :D

Vrroooooom :arrow: 8)
av Kluster
FiddeUBC skrev:Alltså Business Edition är ju bara för att få bort "gamla delar" 2.0D finns ju inte ens att beställa längre till MY09 av nån underlig anledning.
Så Kluster din V50a lär nog vara en MY08 tyvärr... :(
Hm, ja det låter verkligen märkligt att inte 2.0D finns att beställa till MY09 ?:-/

Vilket fall som helst, snart bara 1 mån kvar tills nya bilen! Jag lääängtar! 8)
av Kluster
FiddeUBC skrev:Jag hittade bilder på en Passionred V50a 2.0D Momentum med sportchassie R-design. :D
Åååh! Grymt snygg!!
Nästan så jag börjar ångra mig att jag inte beställde R-Design...hm..nää...nu ska jag sluta tänka i dom där banorna! :lol:
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Groggaren, jag kan bara instämma.

Förresten hur upplever du den svarta lacken, Syns repor lätt på den och hur är den att hålla.
Jag har väldiga problem med att välja just lack till min V50 My09. Jag tror snart jag har gått igenom alla färgerna utom rött och orinocco vilka jag aldrig kommer attt välja. ?:-/
av groggarn
svart är alltid svart,, man får hålla efter den, automattvätt kommer aldrig på fråga etc. annar är det ok, lättare med svartmetallic än med vanlig svart iaf. men för att svar på din fråga. om man inte är varlig kommer det att synas direkt. har haft svart bilar förr. handtvätt å vax ofta så klarar det sig. och om man håller dem snygga ser de rikigt grymma ut. :P

men den vita är snygg som tusan,, tänk den med sänkt chassi å svarta fete fälgar på.. smokade rutor, den kommer att se asgrymm ut

http://www.garaget.org/?car=83514

http://www.garaget.org/?car=74021
Senast redigerad av 1 groggarn, redigerad totalt 0 gånger.
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
Motorhaveri s60 2.4T

Är det kugghjulet på kamaxeln som sakna[…]

Vi har Opus här i byn som gärna vill ha […]

Tjenare! Fråga inte hur, men har råkat[…]

Den stora annons-tråden

Undrar hur många mil man kan pressa ur en M[…]