- ons 09 apr 2008, 15:15
#185617
Denna började lysa häromveckan. Läste av och släckte felkoden (för 500 spänn...) men knappt tio senare samma dag tändes lampan igen. Intermittent lamdafel till avgasrening och yttertemperaturmätare.
Till saken hör att yttertemperaturmätaren vissa dagar - höst/vår med morgondagg - ibland kör ett "Day of Tomorrow"-Sibirienkamikazerace och kör från +/- 0 till -35 på någon halvminut. Man ryser nästan, trots att man vet att det inte blir kallare.
Så frågan är om detta också bara är en felangivelse som saknar betydelse eller om jag borde skicka in den till Bilia (som skulle ha 960 spänn för samma avläsning...) och låta dem fixa det? Först trodde jag att hela avgasssytemet var paj, varför det kändes i plånboken som yttertemperaturens race en fuktig höstmorgon.
Sedan den tändes igen har jag endast kört typ 12 mil på två turer (varav tio var returresan då lampan tändes igen).
Bilen är en 2,4i aut 2004 med Business++, 75 000 km.
Till saken hör att yttertemperaturmätaren vissa dagar - höst/vår med morgondagg - ibland kör ett "Day of Tomorrow"-Sibirienkamikazerace och kör från +/- 0 till -35 på någon halvminut. Man ryser nästan, trots att man vet att det inte blir kallare.
Så frågan är om detta också bara är en felangivelse som saknar betydelse eller om jag borde skicka in den till Bilia (som skulle ha 960 spänn för samma avläsning...) och låta dem fixa det? Först trodde jag att hela avgasssytemet var paj, varför det kändes i plånboken som yttertemperaturens race en fuktig höstmorgon.
Sedan den tändes igen har jag endast kört typ 12 mil på två turer (varav tio var returresan då lampan tändes igen).
Bilen är en 2,4i aut 2004 med Business++, 75 000 km.
S40N 2,4i MY04 Summum automat