Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag lever!!! Och har alla lemmar i behåll.
Nåja så farligt var det inte men jag var väldigt försiktig med airbagen...
Bifogar bilder på monteringen och hoppas dom är till hjälp för andra, jag antar att om man har en annan typ av ratt så är förfarandet liknande.
Monteringen inklusive fotograferandet tog inte mer än en halvtimme.
Bilderna är mellan 60-70kb, jag hoppas det är OK?

Bild1:
Bild

Bild2:
Bild

Bild3:
Bild

Bild4:
Bild

Bild5:
Bild

Bild6:
Bild

Bild7:
Bild

Bild8:
Bild

Bild9:
Bild

Bild10:
Bild
Senast redigerad av 1 frilins, redigerad totalt 0 gånger.
av NCR
Mycket snygg och tydlig manual!

Nästan så man borde be Ramon att sätta den som klistrad!
Användarvisningsbild
av ufriman
Snyggt och illustrativt.. :P
av Noodles
Tack tack, snyggt jobbat!

En kanske dum fråga men, är det volym + byte av cd låt/radiostation funktionerna man får iom denna installation.
Eller söker man sig igenom frekvenserna med piltangenterna ( >>| )?

Hur lätt eller svårt är det eg. att få airbagen att lösa ut, med batteripolen losskopplad osv. alltså? Jag menar ska man handskas med 'paketet' som om det vore en terrorbomb, eller räckder det med normal försiktighet? :)

/Fredrik
Användarvisningsbild
av frilins
Noodles skrev:Tack tack, snyggt jobbat!

En kanske dum fråga men, är det volym + byte av cd låt/radiostation funktionerna man får iom denna installation.
Eller söker man sig igenom frekvenserna med piltangenterna ( >>| )?

Hur lätt eller svårt är det eg. att få airbagen att lösa ut, med batteripolen losskopplad osv. alltså? Jag menar ska man handskas med 'paketet' som om det vore en terrorbomb, eller räckder det med normal försiktighet? :)

/Fredrik
En väldigt bra fråga, så bra att jag genast gick ut och kollade! :D
Visst har du rätt, man söker genom frekvenserna med den övre knappen i fjärren. Den undre är hela tiden volymkontroll. Spelar oftast cd måste jag erkänna...

Jag hanskades med normal försiktighet när det gäller airbagen.
Ingen slägga, hammare eller gummiklubba i närheten!
Behövde inte koppla ur de andra kablarna när jag lyfte fram paketet, bara vred och vände.
Skruvarna i ratten satt rätt hårt så jag var tvungen att trycka på med andra handen så jag inte gled ur och rundade skruven.
När de släppte gick det lätt.
av Knasen
Härligt att se en sådan snygg beskrivning, jag tycker att den skall vara klistrad så att alla kan se den.
Hur lätt eller svårt är det eg. att få airbagen att lösa ut, med batteripolen losskopplad osv. alltså? Jag menar ska man handskas med 'paketet' som om det vore en terrorbomb, eller räckder det med normal försiktighet?
Normal försiktighet är det som gäller.
Användarvisningsbild
av Brainy
ptja eller som guide under tips o trixs.
/Anders
Användarvisningsbild
av Ramon
Jag har skrivit till de andra moderatorerna angående detta, det ser lovande ut för min del iaf! Jag återkommer med svar så fort någon av dem svarat.
Användarvisningsbild
av Driver64
Föredömlig beskrivning!

Bild 3: thoraxmejsel, för hjärtkirurgi vid vägkanten? Hmm, torx heter det ju... :wink:
Användarvisningsbild
av frilins
Driver64 skrev:Föredömlig beskrivning!

Bild 3: thoraxmejsel, för hjärtkirurgi vid vägkanten? Hmm, torx heter det ju... :wink:
Du har säkert rätt, såg rätt ut när jag skrev...
Bildtexten ändrad! Tack.
OM RYSSEN KOMMER

Det var någon på TV som sade att krige[…]

Kolla först så du kan ha 14" p&a[…]

Det är säkert kostnadsfritt men dom g&[…]

Jag är skeptisk till att verksamheten är[…]