Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Loner
scabander skrev:Hur gjorde du för att få bort panelen där knapparna sitter, är det svårt?
Nejdå det är busenkelt, ta bara ett fiskben och börja bända fösriktigt vid 12V uttaget, och jobba dig fram mot knapparna.

/L
Användarvisningsbild
av daywalker_0
Jag hade tänkt montera ljus under bilen och är på jakt efter en extra ljus knapp i konsolen.

Tror ni det skulle fungera med en extraljus knapp som du monterade!?
Användarvisningsbild
av Loner
daywalker_0 skrev:Jag hade tänkt montera ljus under bilen och är på jakt efter en extra ljus knapp i konsolen.

Tror ni det skulle fungera med en extraljus knapp som du monterade!?
Både ja och nej, det skulle medföra att ljusen under bilen bara skulle lysa om extraljusknappen är aktiverad OCH helljus är påslaget.

Och antar att du gärna vill stå med släckyta lysen och ha lyset under bilen på.

/L
av Teemu
Hmm.... hur ser ett sådant där fiskben ut? Antar att det inte duger med en bit lax- eller torskben. (B)
Användarvisningsbild
av daywalker_0
Jaha man måste ha helljuset på oxå!!

Jag trodde att extraljus knappen fungerade som ett on/off reglage!
Men nu efter åt när du säger det så är ju det ganska så självklart.

hmm... Det finns ingen knapp som skulle fungera som smälter in i resten av konsollen?

Det finns ju vanliga knappar men det ser inte snyggt ut med blandade knappar.
Användarvisningsbild
av PuttePiP
Har själv haft funderingar på att utnyttja en orginalknapp till annat ändamål än avsett men har lagt ner detta. För det första gäller det att försöka få reda på vad en knapp (extraljus, fällb. backspeglar etc) har för relation/identifieras i systemet. Nästa skulle då vara att få denna knapp att fungera som man önskar (dvs trolla).

Hittar du en lösning med originalknapp är jag mycket intresserad.

Ps. Fiskben (10x1 cm plasbit, liknande en liten smörkniv) finns att köpa på volvo för 15-20 spänn. Rekomenderat verktyg vid demontering av paneler m.m.
740 som krånglar

Om den går korrekt från start (kall) s[…]

Diameter bränsleslang S70

Hej! S70 98’a, 2.5SE. När jag bytte br&[…]

V90 -18 T4 Tickande ljud 1500 rpm

Nej, jag kan inte höra något speciellt […]

Sitter inte bränsletrycksregulatorn på […]