Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av JensW
Min 945 -98 automatlåda växlar inte upp till 4:an efter en kickdown. Detsamma gäller om man trycker in knappen för nedväxling på växelspaken så pilen börjar lysa på instrument panelen. Jag har bytt olja i växellådan samt relä till överväxeln. Det händer även när bilen är kall. Om man stannar bilen stänger av den och startar igen, fungerar den klanderfritt förutsatt att man inte gör en kickstart... HJÄLP!!!
av Jojjee
Hej. Lånar tråden för ett liknande problem då jag har en 740 gle -88 där jag inte fått i 4:e växeln på några månader nu. Den krånglade ett tag och sen gav den upp helt. Är det en ny låda som gäller?
Jojjee skrev:Hej. Lånar tråden för ett liknande problem då jag har en 740 gle -88 där jag inte fått i 4:e växeln på några månader nu. Den krånglade ett tag och sen gav den upp helt. Är det en ny låda som gäller?
Har du kollat inställningen till "Kickdownwiren"

945:an kan jag tyvärr inget om :|
av Jojjee
Vilket bra tips, tack. Ska kolla det så fort jag har tid. Jag är ingen nybörjarmekare men jag har aldrig justerat kickdownwiren förut. Något speciellt jag bör kolla efter eller tänka på?
Användarvisningsbild
av Sparkz
Dra ut den och släpp. Hör du att det klickar nere i lådan vet du att den går tillbaka helt. Det ska vara ett par mm spel till clipset som är klämt på wiren.
Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Vad kan förra T5:an kostat milen? Kul du fr[…]

Har ingen aning dessvärre :-)

Volvo car UX

Jag saknar att kunna ställa in på halva[…]

Val av motorolja

Jag har kört min 745-a (B234F 16V) på B[…]