Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av frilins
Jag köpte min krok på Biltema och det var en fast krok (v70n -01).
När jag monterat kroken så var det dags att såga ut den delen som måste bort från bakre "kofångaren", jag följde volvos markeringar som är till för volvos fasta krok. Efter att jag monterat tillbaka alla grejor upptäckte jag att hålet blev för stort...
Allt som behöver sågas ut är på undersidan av kofångaren och inte behöva ta något från den bakifrån synliga delen. Gör det istället och det blir betydligt snyggare, inget att göra för min del men det retar mig!
Användarvisningsbild
av frilins
Tack Whisky, en sak jag tycker ni sköter väldigt bra på detta forum är att ni vill ha en saklig och seriös debatt.
Det var också det som fick mig att vilja skriva här och försöka se om jag kunde vara till andras hjälp, inget annat.
Jag har redan själv haft stor nytta av detta forum och lärt mig mycket om min bil som jag trivs med förträffligt!
Ni gör ett väldigt fint jobb, fortsätt med det.
Senast redigerad av 1 frilins, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av ER
Vadi att man enbart har negativa erfarenheter av biltemas kvalitét eller påstådda kvalitét är det som är fel eller inte är verkligt och saknar substans? Blir alltid billigare i länden att köra på bra kvalitét, har man inte råd att pynta kontant så finns volovkortet så man kan dela upp stora utgifter så som dragkrok, däck mm.
Användarvisningsbild
av Whisky
Jag har rensat denna tråd från meningslösa inlägg som inte tillför något!

frilins kom med ett bra tips och oavsett vad man anser om Biltemas produkter och kvalitet är det många som handlar där. Öppna en ny tråd om ni vill diskutera den saken...

//Whisky
B30a i en 740?

Det är möjligt att regga. Men.... D&arin[…]

En tanke jag har haft i huvudet ett tag. Med tan[…]

Jag plockade bort plastskydden för trö[…]

Borde vara trycksensorn, och inte regulatorn med f[…]