- tis 08 apr 2008, 14:09
#185432
Hej!
För att göra en lång historia kort:
Fick några nedslag på besiktningen, spindelleder, bromsslangar, handbromsen och ABS-lampan som inte tänds. Lämnade in till Volvo för att fixa.
De fixade det allt utom ABS-lampan. Kostade 10.000kr, samt att jag fick veta att det var felkod 443 på ABS:en.
Efter några veckor lyckades jag få dem att lämna ett pris på vad de skulle kosta att ordna ABS:en. Byte av hydraulpump, samt byte av lampa 11.800kr.
De har gjort detta idag. Men, felindikatorlampan för ABS:en var det inte bara att byta. Tidigare ägare har tydligen tryckt sönder den för att få den genom besiktningen. Och det har gjort att de måste byta någon platta bakom som kostar närmare 4.000kr till, plus en bra slant för att byta det.
Kan det vara det som kallas "kombinerat instrument" på bildelsbasen? (Kostar mellan 1200-1800kr där). Är det krångligt att byta för någon som har tummen lite för nära centrum av handen? Är det krångligt så är det lika bra att de får göra det Volvo också.
Det tråkiga är att så mycket redan investerats i reparationer innan de kunde få fram vad hela kalaset skulle kosta. Jag hade ju allvarligt funderat på att köpa en annan bil istället för att börja reparera det här om jag vetat... Nu sitter jag 22.000kr fattigare, med en bil som har fett körförbud, tiden för ombesiktning har gått ut, nästa lediga besiktningstid är i mitten av Maj, och den är fortfarande inte i skick att gå igenom. Usch så surt!
För att göra en lång historia kort:
Fick några nedslag på besiktningen, spindelleder, bromsslangar, handbromsen och ABS-lampan som inte tänds. Lämnade in till Volvo för att fixa.
De fixade det allt utom ABS-lampan. Kostade 10.000kr, samt att jag fick veta att det var felkod 443 på ABS:en.
Efter några veckor lyckades jag få dem att lämna ett pris på vad de skulle kosta att ordna ABS:en. Byte av hydraulpump, samt byte av lampa 11.800kr.
De har gjort detta idag. Men, felindikatorlampan för ABS:en var det inte bara att byta. Tidigare ägare har tydligen tryckt sönder den för att få den genom besiktningen. Och det har gjort att de måste byta någon platta bakom som kostar närmare 4.000kr till, plus en bra slant för att byta det.
Kan det vara det som kallas "kombinerat instrument" på bildelsbasen? (Kostar mellan 1200-1800kr där). Är det krångligt att byta för någon som har tummen lite för nära centrum av handen? Är det krångligt så är det lika bra att de får göra det Volvo också.
Det tråkiga är att så mycket redan investerats i reparationer innan de kunde få fram vad hela kalaset skulle kosta. Jag hade ju allvarligt funderat på att köpa en annan bil istället för att börja reparera det här om jag vetat... Nu sitter jag 22.000kr fattigare, med en bil som har fett körförbud, tiden för ombesiktning har gått ut, nästa lediga besiktningstid är i mitten av Maj, och den är fortfarande inte i skick att gå igenom. Usch så surt!