Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av F_Klaesson
Tjena

Det är så att värmen i mina speglar inte fungerar så vart ute och kollade upp det idag trodde det va värme slingan i spelglarna som va kass men efter mätning så visade det sig att dom vart hela, men mätte sedan på kablarna och jag får inte ut nån ström där verkar det som så det jag undrar är vart och hur skickas strömmen ut till speglarna? går de till nått relä? har kollat säkringar inga problem där.

Mvh/F
Användarvisningsbild
av Örnen
Det sitter väl en strömbrytare (för speglarnas värme) på panelen. Kan vara samma knapp som till elbakrutan. Pilla lös den och se om kablarna är anslutna. Jag har bara eftermonterat eluppv+styrda backspeglar på min 240 och den har ett tid-relä som bryter efter ca 15 minuter eller om jag slår av tändningen. Är reläet trasigt lär inte värmen funka. Delas reläet med elbakrutan och den funkar så är det troligt att felet är nån annanstans.

Kabeldragningen går genom gummigenomföring ut till dörrarna. Ett tänkbart fel kan vara att kabelbrott uppstått i den delen pga dörröppning/stängning.
av Hemulen
Hej. ?:-/ Om du har en blågrön sladd till elspeglarna så följ den och mät på olika ställen om möjligt. Förslagsvis vid kontakten, vid relä,före dörren,sedan efter dörren. Som sagt den blågröna sladden är viktig.Du har nog en svart sladd som är jordsladd till spegelvärmen den kan du ju ohm-mäta mot jord. :D
Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Slutfaktura från Mercedes har kommit så[…]

Val av motorolja

Det där med oljor en underlig följetong.[…]

Den stora annons-tråden

@fjohan82 , Ja jösses, kan bli nästa &q[…]

Fått hem paketet från Aeromotors med n[…]