Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av pogge
hejsan jag har haft lite problem med min bil ett tag nu det är en 960 3,0 men efter att kollat felkoder o läst så tror jag att det är hallgivaren och LMM men går det att kolla ifall LMM är sönder på nått sätt för den kostar ju en slant på en volvo äffär... tack för svar
av malumbub
Jag fick ett tips att koppla ur LMM och starta bilen. Funkar LMM ska bilen gå sämre; tillräckligt för att halta hem, men inte mer än så...

Jag blev "illamående" av hur ILLA bilen gick då, så nu förstår jag uttrycket "Halta hem" (limp home)...
av pogge
okej jag har testat att koppla ur den men det vill inte funka ändå men jag väntar på en ny nu så jag hoppas det funkar redigt sen
av pogge
jo har gjort det o den var sönder så den är bytt men nu har jag fått en annan felkod som säger att det är nått fel med varvtalssignalen istället så nu vill bilen inte starta alls men jag vet inte vad det är för fel när jag får den felkoden 1-3-1 "varvtalsignalen"

IMG_8296.jpeg IMG_8295.jpeg IMG_8294.jpeg

Det skulle jag säga går, även om d[…]

Volvo V70n 2006a gäller det. Märkte att[…]

Varningen om åldrat bränsle kommer n&[…]