Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av RGH
Är det nån som har reggat om nån XC90 till lätt lastbil??
Om det vad blev skatten och vad kostade det ?

Mvh

Robin
Användarvisningsbild
av Fraz
Ingen ide att regga om till lätt lastbil!...

Från o med 1 Januari 2008 är det samma skatt på en lättlastbils reggad bil, som på motsvarande personbil XC90 Lb-reg - XC90 Personb-reg = Samma!...

Denna lagändring skedde pga sånna som (du) lb reggade sina personbilar för att få billigare skatt. I synnerhet diesel bilar.
/Fraz
av RGH
Det handlar inte om skatten har man företag och har behov av lastutrymme så äe det bra och jag bevöver en bil som drar släp!!!
sen är det en sak till som Du inte fattar som handlar om förmånsvärde med vet väll det eller!!!
jag söker information om det ja skrev och ingen POLIS som talar om vad jag får och inte får !!!
Användarvisningsbild
av Fraz
Din fråga var,
Vad blev skatten? Och vad kostade det?

Frågan var stäld på ett sådant sätt att man kunde anta att det var för att "spara" skatte pengar, dvs om det var lönsamt att typa om bilen.

Det kan ju sedan vara bra att förklara sig varför man ställer frågan, som i ditt fall att du skall använda bilen i företaget.

Om jag inte vet något om förmånsvärde? JO jag är nämligen företagare själv så jag vet vad det "handlar om"

Det var inte menat att vara någon "POLIS" utan ville bara ge dig ett svar, på en fråga som jag trodde att du ställde.
Jag talar inte om för dig vad du får och inte.

Sen kan du kanske ta och styra upp din attityd, den är inget vidare trevlig!............................................................

Önskar dig en fortsatt regnig och mulen dag.
/Fraz

Jag tror inte att den fyrcylindriga dieseln eller […]

Vw passat

Ni har säkert rätt. Tycker bara det &aum[…]

OM RYSSEN KOMMER

Hoppsan, en av Ukrainas F-16 verkar ha skjutit ner[…]

Du behöver inte ta bort egrkylaren för[…]