Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

lillpip skrev:
Claes74 skrev:använder du test veritionen av vol-fcr? denna kan inte nolla service lampor eller släcka koder, finns det inga koder så säger den precis som du skriver no dtc men finns det felkoder så säger test verisionen av programmet att du har koder men får köpa fullverision för att veta vad för några :wink:
Nej det ska vara fullversionen.
Låter som fel på bilen då vilket låter märkligt, jag använder vol fcr på min 98 och har inga problem.
Så nu har jag testat på brorsans V70 -98 2,5 oxå, och vid provning utav släcka servicelampa får jag "error in first recieved message". Undrar om det är mitt prog som e cp? 1.3 Beta har jag.
lillpip skrev:Så nu har jag testat på brorsans V70 -98 2,5 oxå, och vid provning utav släcka servicelampa får jag "error in first recieved message". Undrar om det är mitt prog som e cp? 1.3 Beta har jag.

Får dem meddelandena på min V70 1998 också men om du bara upprepar proceduren så kommer det i 3e, 2a och ev. 1a medelandet och sedan fungerar det ... ;)
Användarvisningsbild
av Claes74
timebandit skrev:
lillpip skrev:Så nu har jag testat på brorsans V70 -98 2,5 oxå, och vid provning utav släcka servicelampa får jag "error in first recieved message". Undrar om det är mitt prog som e cp? 1.3 Beta har jag.

Får dem meddelandena på min V70 1998 också men om du bara upprepar proceduren så kommer det i 3e, 2a och ev. 1a medelandet och sedan fungerar det ... ;)
Ibland så tappar programmet kontakten med bilen, händer mig även vid läsning av koder, säger att kontakten e ok men sen när man läser koderna så finns ingen kontakt längre.
Jag brukar då bara backa ur programmet till modellvals menyn igen och sen fungerar det.
av lillpip
Så! Nu har jag med positivt resultat släckt min servicelampa på min V70 R AWD -98.
Så för de som funderar på om kabeln hos 24.se (VAG-COM ver 409.1) Verkligen funkar med Volvos så gör den det, och Vol-Fcr funkar ihop med den kabeln!
Rypos skrev:Lillpip: När är din V70 tillverkad?
Nov -97 tror jag. Din bil ska va ifrån maj -98. Så det ska inte vara nåe problem då oftast de bryter typ på vinteråret eller va faen man ska säga.
Att använda en DEMO version av Vol-FCR funkar inte. Den kan du endast läsa ut koder med men inte släcka varken dem eller servicelampan. Får du kontakt med ECU etc så ska allt funka som det ska.
Användarvisningsbild
av Claes74
finns två olika program verisioner, en för seriell kabel och en för USB,går inte korsa.
Du måste alltså använda rätt verision med rätt kabel.

Claes
Byta drivaxel, till vilken?

Tjena, Jag har en 2,4 från 2001 som hemmap[…]

Det är det lilla start/stopp batteriet. Du ka[…]

OM RYSSEN KOMMER

trump.jpg Då har vi väl fått s[…]

Det är den gamla som jag försöker f[…]