Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ringhede
Får felmeddelande om att vänster bakdörr på min S60 inte är stängd.
Går då inte att låsa bilen med centrallåsets fjärrkontroll
Ibland funkar det om jag slår igen dörren hårt och sedan låser med fjärren.

Läst en del trådar om att det är ett vanligt fel.

Fråga.

Sitter det en låsmodul eller är det flera delar?
Alltså en med mekaniken som har en mikrobrytare eller är det i en elektronibox brytaren sitter?

Läst att det inte ska gå att laga men vill veta var jag ska jaga felet.
Tänkte fråga före jag river isär och kollar.

Är det enkelt att laga själv eller måste man till verkstad för programladdning mm?
(är normalhändig och fixar t.ex. kamremsbyte själv.)

mvh Roland
av Pelle
Hej !

Låskistan är en "hel" del med integrerade microbrytare och centrallåsmotor i ett. Bara att skruva loss och byta ut. Du behöver inte ladda nån programvara för att byta ut låskistorna. Det kan dock vara lite pillrigt att ta loss och sätta tillbaks staget till dörrhandtaget. Lycka till !
av kungen72
Hade detta fenomen på min V70n, oxå vänster bak dörr, då jag fortfarande har nybilsgaranti kvar så slapp jag bli smutsig om fingrarna.. :D
Senast redigerad av 1 kungen72, redigerad totalt 0 gånger.
av Infide
Det måste la gå att laga på nått sätt utan att behöva byta hela grejen? Har människohand byggt den kan människohand också laga den eller?
Användarvisningsbild
av Loner
Infide skrev:Det måste la gå att laga på nått sätt utan att behöva byta hela grejen? Har människohand byggt den kan människohand också laga den eller?
Kanske är en robot som byggt den :roll:
Tid är pengar, kistan är inte gjord för att öppnas, ihoplimmad.

/L

Har antagligen inte hänt något katastro[…]

3G släcks

Gäller detta även årsmodell -21? […]

Svart rök

Har du läck på intercoler eller slang m[…]

Har fått tag i en stötfångare bak[…]