NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av oaw
Hej!

På vissa s40/v50 modeller finns det extra diskanthögtalare i dörren. Den sitter placerad i ventilationsutblåskåpan vid backspegeln. Jag har varit på Bilia och kollat och det går att köpa både kåpa och högtalare samt kablage. Är det någon som har testat att montera. Finns det kablar framdragna??

MVH

O
av oaw
Tack!

Såg att han hade använt MDS-högtalare. Skall köpa Volvo original då de kostar ca 1500 :- Jag hoppas på bättre ljud !!

MVH

O
av flink
Ja, för 1500,- så ska det vara sjukt bra ljud för att vara ett par diskanter.
Tyvärr tror jag inte att du får så mycket bättre....möjligtvis att dom är strået vassare än Biltemas diskanter som konstar en bråkdel av det priset.

Är det någon som kan bekräfta motsattsen så är ni välkomna! :)
av oaw
Beställde idag och hela paketet gick på 1200 spän. Komplett med paneler, högtalare med inbyggt delningsfilter samt kablage som bara äär att pluuga in. Tvekar inte på att MDS-högtalarna ger mer högtalare/kr men jag värdesätter originaldelar.

MVH

O
av Skane
För dom som tycker det är lättare så följer Artikelnummerna på var sak här.. Dock så ska man enligt VADIS kunna köpa högtalare i Kompletta kit, hurvida vet jag inte..

Diskant fram:8673066
Bak:8691599
Panelerna fram:8679628 , 8679629

Jag känner också att jag vill ha orginal, även om man kanske får mindre ljud per krona (vilket jag dock tvivlar på när det är MDS-Stuff).

Chill Out!
Mvh Björn
Användarvisningsbild
av vickan
Jag har testat installera högtalare där.. Köpte allt utan just högtalarna från volvo. De högtalare du sätter i syns ju inte. Blev ett par dls för runt 800:- som blev insatta. Blev ett rejält ljudlyft, och kan starkt rekommendera det :-)-)
Användarvisningsbild
av Degnell
Jag kan bara säga att jag är grymt nöjd med mina diskanter. Sen att det står MDS på dom stör inte mej nämnvärt då de ändå sitter innanför panelerna. Ni som tvivlar är välkomna att jämföra vilken dag som helst. Skulle tro att "MDS-stuff chill out yo" grejerna lirar betydligt bättre än orginal diskanterna. Jag är till och med säker då jag själv jämfört! För inte mycket mer än dom 1200 som du lagt på diskanter har jag köpt ett helt framsystem, och det blev en jäkla skillnad!
Användarvisningsbild
av Degnell
Jag kan samtidigt passa på att tipsa om att ni kan kika i dörrarna när dörrsidorna ändå är nerplockade så det inte ligger papper längst ner som täcker för dräneringshålen. Så var det i mitt fall. Om det sitter i dörren någonstans som jag inte sett och lossnat eller om någon glömt kvar vid montering vet jag ej, men det var rejält fuktigt inne i dörren iaf och pappret hade blandats med smutsvatten till att bilda någon form att gegamoja längst ner i dörren.
av Skane
Oj.. känsligt.. :???:

Jag värdesätter orginaldelar samt att det bara är att "klicka" dit dom.. Man minimerar ju risken att det ska komma något kraftfullt irriterande skrammel, bara för att man inte köpt orginal av någon anledning... Ska man nu tvunget köpa något annat än orginal så är det ju fritt fram, Smaken är ju delad...

Jag har byggt många anläggningar i bilar och båtar, och det är ju bara min egen åsikt och erfarenhet som jag bygger mina meningar på.
Får jag fritt val så brukar det bli ljud från Kicker.

//FF

Ja det har aldrig varit så mycket lekstuga i[…]

Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Kolla först så du kan ha 14" p&ar[…]

Dom uppdaterar inte per automatik på dessa.

Tar man bort skatterna får man mer över[…]