Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Mrbrownstone
Hejsan, har en volvo 945 som gått ca 30 000 mil.

När jag startar bilen när den är kall så går den igång ganska kvickt, jag kan köra bilen hur länge som helst och motorn går som en klocka verkligen, spinner som en katt. Men sedan till problemet, om jag stänger av bilen och sedan vill starta den igen när den är varm så är den i princip omöjlig att starta, slutar alltid med att jag eller farsan får putta igång den. Någon som vet vad det kan vara för fel?

Jag har bytt bränslerelä, batteri och luftfilter.

Tacksam för svar!

MVH
av DDD
Har du larm med startspärr så kan det vara startspärren som trillskas.

Går start motorn runt när du vrider på tändningen?

MVH
av Mrbrownstone
Jag har larm med startspärr men har tagit ut säkringarna för larmet nollställdes när jag bytte batteri så åker utan larm just nu, startmotorn går runt väldigt snabbt.

Kan det vara något fel i startmotorn eftersom den inte vill tända, den går runt osv och går att putta igång jättelätt när den är varm men just att få den att tända utan att putta igång den är omöjligt.
av Mrbrownstone
Kan stämma, en på garaget som också sade tempgivaren, sedan var det en på ett annat forum som sade tändspolen, men om det vore tändspolen skulle inte det påverka bilen under dess gång också?

Jag ska försöka få tag i en tempgivare och sedan se om det löser problemet. Vad kostar en sådan ungefär?

MVH Jacob
Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Slutfaktura från Mercedes har kommit så[…]

Val av motorolja

Det där med oljor en underlig följetong.[…]

Den stora annons-tråden

@fjohan82 , Ja jösses, kan bli nästa &q[…]

Fått hem paketet från Aeromotors med n[…]