Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av lillpip
Har Vol-fcr och en KKL VAG-COM ver.409.1.
Och har en V70 R AWD
Kan connecta ihop dem och ex.vis läsa av ABS-enheten. Ny ruta kommer upp och connection säger OK. Och så säger den att inga DTC finns loggade. Bra :)
Men när jag ska släcka service-lampan så tar det någon sekund och jag får nåe felmeddelande om fel på tredje meddelandet blabla...
Nåen som fått det att funka hos sig? Eller kan det skilja sig bara för att ja har en R/AWD-modell?
använder du test veritionen av vol-fcr? denna kan inte nolla service lampor eller släcka koder, finns det inga koder så säger den precis som du skriver no dtc men finns det felkoder så säger test verisionen av programmet att du har koder men får köpa fullverision för att veta vad för några :wink:
JanEkstrand skrev:Vad skall man ha för program om man har en V70 2,5T AWD 1999 då eller fungerar Vol-fcr där med fast det står i programet att det bara är upp till -98
nej det fungerar inte men jag tror det finns läsare att köpa för ca en 5 hundring. sök på google.
http://www.24.se är ett förslag
JanEkstrand skrev:Vad skall man ha för program om man har en V70 2,5T AWD 1999 då eller fungerar Vol-fcr där med fast det står i programet att det bara är upp till -98
Ska du släcka lampan endast med 99 och upp så görs detta utan program med några knapptryckningar. Sök så hittar du :)
Claes74 skrev:använder du test veritionen av vol-fcr? denna kan inte nolla service lampor eller släcka koder, finns det inga koder så säger den precis som du skriver no dtc men finns det felkoder så säger test verisionen av programmet att du har koder men får köpa fullverision för att veta vad för några :wink:
Nej det ska vara fullversionen.
lillpip skrev:
Ska du släcka lampan endast med 99 och upp så görs detta utan program med några knapptryckningar. Sök så hittar du :)
Nej skulle nog vilja låsa fel koder och radera koder

Det är det lilla start/stopp batteriet. Du ka[…]

OM RYSSEN KOMMER

trump.jpg Då har vi väl fått s[…]

Det är den gamla som jag försöker f[…]

..och ett antal till vändor blev det fram och[…]