Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Moody
MathiasS skrev:Ytterligare en fråga på detta tema.....

Jag tittar på 05or i första hand (XC70) och där finns det ju tre utrustningsversioner, standard (kallas den möjligen momentum då detta år), business+ eller business++.

Nu jag hittat en bil som enligt de ursprunliga säljpappren från Volvo är Business+ utrustad, men den saknar ändå saker som ingår i Business plus (enligt länken i tidigare inlägg i denna tråd).

Man undrar ju om det är något fuffens med detta men det skulle ju kunna förklaras av att det går/gick att välja bort det som är standard i de olika paketen och stoppa i annat istället?
För 05or fanns paketen Addition, Business, Business+ och Business++. Innehållet i paketen varierar något mellan åren så det gäller att kolla på rätt modellår.

Tror inte på teorin att man valt bort ngt ur ett paket, utan troligare att det är ngn provbil eller dylikt från volvo som kan vara specialkonfigurerad på utrustningen.
Användarvisningsbild
av tjotto
För att krångla till allt så togs på MY07 addition bort och kinetic blev istället förstanivå men nu utan larm, dimljus, panelinlägg mm...
Användarvisningsbild
av MathiasS
Moody skrev:
MathiasS skrev:Ytterligare en fråga på detta tema.....

Jag tittar på 05or i första hand (XC70) och där finns det ju tre utrustningsversioner, standard (kallas den möjligen momentum då detta år), business+ eller business++.

Nu jag hittat en bil som enligt de ursprunliga säljpappren från Volvo är Business+ utrustad, men den saknar ändå saker som ingår i Business plus (enligt länken i tidigare inlägg i denna tråd).

Man undrar ju om det är något fuffens med detta men det skulle ju kunna förklaras av att det går/gick att välja bort det som är standard i de olika paketen och stoppa i annat istället?
För 05or fanns paketen Addition, Business, Business+ och Business++. Innehållet i paketen varierar något mellan åren så det gäller att kolla på rätt modellår.

Tror inte på teorin att man valt bort ngt ur ett paket, utan troligare att det är ngn provbil eller dylikt från volvo som kan vara specialkonfigurerad på utrustningen.
Korrektion: Addition, business, + och ++ fanns på V70. På XC70 fanns ingen addition eller business år 2005. Frågan kvarstår således. Det skulle kunna vara en provbil men den är uttagen väääldigt sent.
av Moody
Just det, är helt insnöad på V70 8)

Vad exakt är det för utrustning som inte stämmer på den du kollat?
Användarvisningsbild
av MathiasS
Moody skrev:Just det, är helt insnöad på V70 8)

Det sägs vara en Business+ men den saknar elstol på förarsidan. Övriga "+-prylar" har jag inte kunnat kolla ännu, ska titta på bilen senare i veckan.
Användarvisningsbild
av Jensen
MathiasS skrev:
Moody skrev:Just det, är helt insnöad på V70 8)

Det sägs vara en Business+ men den saknar elstol på förarsidan. Övriga "+-prylar" har jag inte kunnat kolla ännu, ska titta på bilen senare i veckan.
Business + på MY05 hade elstol i det paketet, till MY06 så togs elstolen bort
och ersattes med backvarnare.

När det gäller XC70 så har dom bilarna oavsett årsmodell ALLTID haft
Business paket som standard, till MY05 så kom B+ B++ samt 06- Momentum alt Summum.
Det går heller INTE att plocka bort någon utrustning i paketen och ersätta med något annat.
av Moody
För övrigt så ser man ganska ofta på Blocket etc bilar som annonseras som Business+ men som man direkt ser inte stämmer. Förmodligen för att säljarna inte vet vad de säljer.
av Moody
Jensen skrev: Business + på MY05 hade elstol i det paketet, till MY06 så togs elstolen bort
och ersattes med backvarnare.
Du tänker nog på MY07, då blev det den ändring du säger. På MY06 ingick fortfarande elstol men ingen backvarnare i det paketet.

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]

Däck dimensioner

15 tums 65or har mindre diameter än 17 tums 4[…]