Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av Rocket
Hej
Jag råkade stoppa in en DVD i min 803'a. Nu vill den inte komma ut, det bara snurrar när jag trycker på eject.

Någon som vet hur man tvingar ut den...?

Tack för all hjälp
R

Flyttad till rätt avdelning.
Mvh Ramon /Admin
Användarvisningsbild
av Ramon
Finns det inget jättelitet runt hål (oftast ca 1mm) nära "facket" du matar in cd:n i? Sådana som finns på cd-/dvd-spelare till datorer du vet. Detta lilla hål är till för att just tvinga ut skivan om den fastnat och man inte får ut den. Är lite osäker på om denna "funktion" finns på bilstereon, och isf om den finns på din modell, men kika efter på din stereo, ifall det finns så sticker man in en stiftpenna eller liknande så skall skivan komma ut. Beroende på modell så kan det hända att man skall hålla kvar pennan någon sekund.
Användarvisningsbild
av Malcolm x
Dum fråga kanske ...men du vet om att det är en CD växlare ?
Och att du kan välja vilken skiva som ska läggas i i vilket av dom 4 "facken"
:wink:
Användarvisningsbild
av Ramon
Japps, men det kan finnas ett sånt hål ändå. Jag vet att det är en cd-växlare, dock kan jag inte minnas exakt hur den ser ut med tanke på knappar osv.

PS. Inga frågor är för dumma :D
av Rocket
Tackar ödmjukast för svaret.
Men som tur var så kom skivan ut när jag startade bilen i morse...! Puh.

//R
Användarvisningsbild
av Malcolm x
hahaha... nä men svaren kan vara dumma..... :D

Kolla bra på mitt.... :oops:
Läste inte riktigt och fatta det som att han hade satt in en CD och den inte ville komma ut.Inte att det var en DVD.
Faktum är att jag inte visste att det var en växlare i min bil när jag köpte den.Utan en dag skulle jag lyssna på CDn och då fans det inte där.Men men tänkte jag att tanten har säkert plockat ut den efter som det var metal på den.Sedan när jag kom hem fråga jag var den var och hon neka till detta så klart.Skumt tänkte jag ...där var ju faktist ingen skiva i den.Men efter att kollat lite mer noga så såg jag att det stod CD2..... :roll:
Man ska ju inte läsa instruktions boken ..... "det gör ju bara kvinnor och annat löst folk" :D :D :D

Varningen om åldrat bränsle kommer […]

Tjena, bestikade min bilen första gånge[…]

Någon med ny fartkamera fil gpx

Då är det förmodligen någon […]

Motorhaveri XC90 D5 2017

Tråkigt att återkoppling helt verkar u[…]