Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Warman
hej jag har en volvo 855 -96 och undrar hur stora fälgar och däck som man kan få på den. och om någon har tips på snygga fälgar till en sådan bil som är mblå metalic
Användarvisningsbild
av Claes74
du får ju inte överstiga original rullomkrets så det beror väl på hur tunna gummin du vill åka på, typ 225/35-18 håller inom ramarna, bredare däck hade jag nog inte vågat sätta på. risk för att det tar i skärmarna vid fulla rattutslag.
Användarvisningsbild
av Claes74
Warman skrev:jag skiter la om det över stiger vill bara veta hur stora man kan dra på:)
Som sagt beror på hur mycket gummi du kan stå ut med att vara utan :D
Användarvisningsbild
av Nexus
lånade lite citat från annan sida :roll: :|
Jag hade 225/40 18" på en 60/40 sänkt 850 turbo och det funkade inte. Tog i både fram och bak. Fick kapa bort i skärmkanterna.
Kör med 215/35 18" så tar det inte i heller när du svänger fullt
jag kör 215-35-19 de är på grensen på ute sidan
men men man får lida lite om de ska vara snyggt
nu tar de inte i längre dåck då de nött till sej
Användarvisningsbild
av Claes74
Hellraiser skrev:det finns väl svängstoppare?
Jepp sitter om jag inte missminner mig monterade på modeller levererade med 205 däck, men även med dem så finns det ju en begränsning på hur breda däck du kan ha på din bil.
av *pettson*
Warman skrev:jag skiter la om det över stiger vill bara veta hur stora man kan dra på:)
berätta vilken fälg och vilken offset så kan du iallafall ge folk en chans att gissa.. annars är det som att fråga hur långt ett snöre är...
Bara för en offset och storlek går på.. gör inte samma storlek/ bredd och en annan offset det.. Alltså går det inte att vara precis med hur breda/höga däck det går på.. sen påverkas det om man har sänkt eller inte sänkt... och om det är sänkt.. HUR sänkt.. många saker som bestämmer alltså...
av livdragon127
Finns en anleding till att det finns godkända storlekar... Större är inte alltid bättre!
av Warman
jag har en orginal 855 -96 och vill bara veta hur stora fälgar man får på med däck utan att det tar i och vill ha tips på några snygga också tack på förhand

Har det lite oljigt i området runt en sensor[…]

Acproblem Volvo 940 -98

Om det finns gas kvar kan man "tvångs[…]

Jag har exakt samma fel på min 945 -98. Tror[…]

Smörjde aldrig upp frambromsarna när som[…]