Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Mysko
Hur får jag loss hanskfacket på min bil? (kolla min signatur för bilmodell)
Jag vill komma åt effektprylen till kupefläkten. Och den ska sitta där bakom enligt uppgift.

Har lossat skruvarna för själva facket, men "dörrstopparna" för luckan sätter ju stopp för vidare isärtagning. Har kikat in underifrån, men blir inget klokare för det.
Användarvisningsbild
av Ramon
Det är alltså de sex skruvarna som håller handskfackluckan som du hittills lossat? Med dörrstopparna menar du armarna förmodar jag. För att få loss den högra armen så sätter du ner en skruvmejsel försiktigt på högra sidan om armen. Förstår du hur jag menar? När mejselspetsen är nere precis bredvid så böjer du mejseln åt höger (ifall du sitter på passagerarsidan alltså). Då kommer armen att komma upp åt vänster. Den andra kommer armen görs på lika vis.

Är lite knöligt att förklara, men ifall något är oklart så hojta till!
Användarvisningsbild
av Mysko
Ahh ok, då var jag på rätt spår där, är som ett litet urtag för tex en mejsel där ja. Jag var där å bröt lite, men det sa inte direkt "plopp" så jag tordes inte mera.

Jodå det är armarna jag menar.

Kollar vidare i morgon.
Tackar!
Användarvisningsbild
av Ramon
Ifall du har passagerarairbag, så ta det lite extra försiktigt, för efter att du demonterat handskfacksluckan, så sitter airbagen på ovansidan "inne" i handskfacket om du förstår.

Oki, men lycka till!
Användarvisningsbild
av Mysko
Ingen fara min bil är tysk, så den har ingen airbag alls, inte heller det 3:e bromsljuset. Men både AC å taklucka har den. 8)

Funktionen heter "Double Lock" och aktiv[…]

Frågan är inte vad jag har gjort fö[…]

Hej Kollar här finns säkert nån so[…]

Min D5 2012 fick stadigt ökande förbrukn[…]