Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av boostofta
Minns inte riktigt om de e dioder till värmeregalget, men det tar säkert 20sek. att plocka av och kolla så.....

För att byta lampa i instrumentet måste du plocka ut det. Börja med täckkåpan. Detta skiljer sig från din bil jämfört med mina. Sänk ratten och lossa samtliga stjärn skruvar bör vara 4-80st som håller kåpan. Troligtvis får du lossa ljus reglage oxå.
Sedan ser du instrumentet, det sitter med 2 skruvar på vä sida. lossa dessa och vrid ut instrumentet. Har du ingen färddator så har du vajer till hastighetsmätaren. Då måsten du försöka lossa den på baksidan innan du kan ta ut instrumentet. sedan är det bara 2 kontaktstycken så sitter du med det i handen. Är du ovan mek så tar detta 1-2 timmar. Jag fixar det på 20min om de inte e vajer. Men har gjort det några gånger.
Byt alla belysningslampor när du har det ute ändå. Jag brukar även byta de indikeringslampor som lyser mest oxå. Tex, p-ljus, helljus, dimmljus.

Oklart vilken typ av service det är då […]

Lyfter en gammal tråd.. jag har själv f[…]

Äkta Roundup fixar det enkelt.... var s&au[…]

Det här smakar illa, eller gör det verkl[…]