Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av mange32
hejsan
tänkte byta stereon i min ny inköpa v70 97 mot en enkel din cd som jag har sen förra bilen
fråga 1
frågan är vilka kablar är vad i bak på 805 an vill ha ut ständig + och + från tändning samt belysnings kabeln har illuminate på min enkel din med samt minus förståss

fråga2
vart går alla högtalar kablar? och hur ser dom ut vilka går vart?

någon kanske gjort liknande o har en bild hur det ser ut? eller kan förklara?
mvh
Användarvisningsbild
av Lazydogmic
klipp inte sönder orginalkablarna , köp en iso adapter
biltema 31-543 tex
volvo har prylfack för att fylla ut hålet som blir , 80-90:- ca
btw du menar väl sc-805 ?
av mange32
ja precis det är sc805

ja prylfack dit har jag redan liggandes
det är ju det att jag helre löder o sätter krymplsang för helt störnings fri kontakt
men ja iso kan gå med

men måste ändå har reda på vilka alla högtalre går o färgmarkeringar då jag inte har någon förstärar del i stereon utan alt går via steg......
av greven01
mange32 skrev:ja precis det är sc805

ja prylfack dit har jag redan liggandes
det är ju det att jag helre löder o sätter krymplsang för helt störnings fri kontakt
men ja iso kan gå med

men måste ändå har reda på vilka alla högtalre går o färgmarkeringar då jag inte har någon förstärar del i stereon utan alt går via steg......
följ gärna rådet du fick om adapter (texbiltema) iso khar en standard på högtalar kalblarna så du kan med hjälp av dessa komma fram till vilka kablar som går vart.ändra inte om spänningskablarna om du inte är säker på vad du gör.
högtalarutgångens kablar brukar vara som följer
grön =vänster bak
lila =höger bak
vit =vänster fram
grå = höger fram

du kan tex köpa en universal kontakt som går till iso kontakten för högtalar anslutningen och sedan koppla den från slutsteget.MEN VAD DU ÄN GÖR ÄNDRA INTE ,ELLER KLIPP I ORGINALKABLAGET.
B200ft svårstartad

Temp.givaren (1) till temp.mätaren har runda […]

230fk går snålt

Har läst lite om hur en kass spjällä[…]

Slang ifrån luftfilterburk

Ska inte anslutas till något, är fö[…]

Vilken packbox ?

Tack så mycket för svaret. Glömde […]