Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

vadför startar den inte i en 02a
För att det inte skall vara så enkelt att montera stulna grejor kanske ofta startar dom inte i samma årsmodell heller... i och med det så slipper man trasslet med koder till stereon som skall knappas in om det varit strömlöst ett ögonblick.

/Thomas
E 55 AMG skrev:jo förstår vad du menar!!!!! men volvo är så känsliga med sin MJUKVARA att den benövs ständigt och jämnt så är det inte med andra bil märke!!!! tex min kompis köpte en hu 603 till sin v70 från en 03 a men den startade inte på hans 02a!! provade den på en 03a simsalabim den funkade?????????????? förklara det till mig det är ju samma cd från 02 och 03!!!! vadför startar den inte i en 02a ( MJUKVARA (S) )
Det är olika strukturveckor på en HU från 03 och en från 02! Så den kommer inte att funka i en 02:a utan mjukvarukonfig. Och detta är absolut inget som bara drabbar volvo, dom flesta för att inte säga alla bilmärken har dessa "problem" eller "funktioner".

/L
glöm det !!!!!! min kompis hade aps 50 på sin mercedes det är en mindre variant av gps cd,han vile ha comand dvd tv köpte en beg monterade ditt den UTAN PROBLEM FICK HAN DVD TV INGEN J Ä _ _ A UPPDATERING SON VOLVO KRÄVER så jag citerar
dom flesta för att inte säga alla bilmärken har dessa "problem" eller "funktioner".
jag har ingen anledning att vara oförskämd eller skrika tråkigt att du upplever det så.Vi diskuterar jag bara korrigerar dig ang ( dom flesta för att inte säga alla bilmärken har dessa "problem" eller "funktioner".)på mercedes behöver man inte veta ( gäller bara att vet vad man gör...) där klickar man på iso kontakterna så är det färdigt mjukvaran sitter i enheten inte i bilen. ha det bra
Jordpunkt V70-12

Alternativt inkoppling är att ansluta till e[…]

Råd vid motortvätt

Har en 2024 Hybrid och jag har motor tvättat […]

Volvo 245 -85 som inte vill tända

Kollat att kamremmen sitter rätt? Häller[…]

Uppgraderade inatt via OTA och fördröjd […]