Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Var inne o kollade din sida nyss TRTR. Du har ju kommit riktigt långt, det såg väldigt bra ut på din video. Har du långt kvar innan den ska i bilen?

Jag ser att du inte använder hela orginal skalet vilket jag tänkt att göra. Har du möjlighet att mäta vilket mått (höjd och bredd) bildpanel har på orginalet? Såg att du plockat ut den ur skalet.

Jag gissar att du behöver modda gallret i instrumentbrädan för att det ska passa, hur ser det ut? Vilken front end tänker du köra?
Användarvisningsbild
av TRTR
HenBro skrev:Var inne o kollade din sida nyss TRTR. Du har ju kommit riktigt långt, det såg väldigt bra ut på din video. Har du långt kvar innan den ska i bilen?

Jag ser att du inte använder hela orginal skalet vilket jag tänkt att göra. Har du möjlighet att mäta vilket mått (höjd och bredd) bildpanel har på orginalet? Såg att du plockat ut den ur skalet.

Jag gissar att du behöver modda gallret i instrumentbrädan för att det ska passa, hur ser det ut? Vilken front end tänker du köra?
Jag har brist på tid så jag vet inte när jag hinner få in den i bilen. Det är svårt att få gallret snyggt.
Jag tänkte köra roadrunner men har inte kommit så långt.

Har du tänkt använda original skärmen?

Bild
TRTR skrev:
Som jag förstått det så går det inte att använda orginalskärmen. Däremot tänkte jag använda skalet och byta bildpanelen till en annan men då gäller det att man får in den i skalet, därav min fråga om måtten. Genom att göra så kan man ju använda gallret som det är utan att behöva modda det. Vet inte vad du säger om den lösningen du som haft isär hela härligheten.

Fortfarande grymt imponerad av din video med lösningen... :-)-)

/H
Användarvisningsbild
av TRTR
HenBro skrev:
TRTR skrev:
Som jag förstått det så går det inte att använda orginalskärmen. Däremot tänkte jag använda skalet och byta bildpanelen till en annan men då gäller det att man får in den i skalet, därav min fråga om måtten. Genom att göra så kan man ju använda gallret som det är utan att behöva modda det. Vet inte vad du säger om den lösningen du som haft isär hela härligheten.

Fortfarande grymt imponerad av din video med lösningen... :-)-)

/H
Vad har du för bildpanel?
TRTR skrev:
Vad har du för bildpanel?
Än sålänge är ingen skärm införskaffad. Blir ju troligtvis en vanlig 6,5" eller 7" (typ lilliput) som jag får slakta och stoppa in i rti skalet. 6.5" är ju nästan omöjligt att hitta.
av herbe
6,5 kostar mer än 7 nu förtiden med =(
håller redan på med det kan säga att det blir mycket pillande för skärmen går inte ner riktigt i skalet du måste förstora skalet åt alla håll nästan =(
av herbe
har en skärm kvar om jag fortfarande vill försöka med orginalet men jag vill ha en touch istället och det har inte org så det har blivit laggt på hyllan tillsvidare,
nej jag har inga bilder än tänkte ta några när jag har kommit någonvart

Är samma typ av kontakt till sidoblinkers, en[…]

Mottagare sitter i innerspegeln om jag minns.

XC60 2026 pureläge

Modeller fram till ~22 med 11,6kWh batteri har b[…]

Vet inte vad det sitter för glödlampor m[…]