Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av T-Röd
t5bambam skrev:hejsan de kan inte vara varvtals regulatorn ?
för den är lika dan nu med ac på och av
mvh Krille

Är också intresserad av svar!

Har liknande fel, tomgången slår mellan 700-1000 även med acn avstängd. Har inte felsökt någonting
Användarvisningsbild
av E 55 AMG
det kan vara att ac kompressorn går igång för ofta och tar strömm på grund av att det finns för lite gas i ac systemet således måste kompressorn starta oftare där av varv besvären
av T-Röd
E 55 AMG skrev:det kan vara att ac kompressorn går igång för ofta och tar strömm på grund av att det finns för lite gas i ac systemet således måste kompressorn starta oftare där av varv besvären

Jo känner till de där. men felet finns kvar även med acn avstängd och är inte ett "ac" ljud. Som jag skrev i mitt förra inlägg
Användarvisningsbild
av E 55 AMG
2,4t när du öppnar motor huven så ser du insugsrören precis framför dig gasspjället sitter under dem det är trångt att komma åt just på 2,4t min rekomendation är lämna in den till bilia och samtidigt uppdatera mjukvaran på den
av T-Röd
E 55 AMG skrev:2,4t när du öppnar motor huven så ser du insugsrören precis framför dig gasspjället sitter under dem det är trångt att komma åt just på 2,4t min rekomendation är lämna in den till bilia och samtidigt uppdatera mjukvaran på den

Om man bara tar bort den och rengör, uppkommer det felkoder då?
Råd vid motortvätt

Enda nackdelen är väl att det fortare bl[…]

Tackar! Är det i så fall navringar som […]

Nordic Plus vs Ultra

Nu vet jag inte om det gäller V60 eller XC60,[…]

Har du flyttat över spridarna från gam[…]