Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag lackade ner listerna på min förra v70-01. Jag hade ljusblåmetallic och det enda lackeraren sa det var att det kan vara svårt med färganpassningen på ljusa bilar. Jag hade bilen i 2 år efteråt och något lacksläpp blev det inte och utseendet på bilen höjdes flera steg. Dessutom behöver man ju inte oroa sig för lister som blir fula och missfärgade av vax och annat.

Mvh tomas
Mina lister som blev lackade förra veckan (Kinetic) knottriga, jag kan ännu inte uttala mig om resultatet är 100%, men släta äch fina är dom. En sak som jag märkte direkt var att det var att smutsen inte fastnade lika lätt på den lackade ytan som den tidigare knottriga svarta ytan.
Jag har tvättat bilen efter att jag hämtat den men inte vågat spruta med högtrycken direkt på listerna och stänkskydden.

Tröskellisterna är även lackade in mot kupén? (Under dörrarna) är det färganpassat även här på momentum & summun (fabriks lackade), häår måste jag hitta någon form av skydds plast innan man repar sönder lacken, speciellt i bak sätet där barnen hoppar in & ut. Någon som har erfarenhet av någon skydds plast som är lätt att aplicera och ta bort?
Råd vid motortvätt

Enda nackdelen är väl att det fortare bl[…]

Tackar! Är det i så fall navringar som […]

Nordic Plus vs Ultra

Nu vet jag inte om det gäller V60 eller XC60,[…]

Har du flyttat över spridarna från gam[…]