Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Du ber lackaren att slipa ner den så de blir släta sen lackas de så klart
Jag grundade med plasthäftgrund, och sprutspacklade innan lack.. Detta för att om man slipar ner den knottriga ytan så frigörs mjukgörare och tillsatser som gör att färgen annars lättare lossnar..

/Thomas
jo det är som funk säger slipar han så frigörs partiklar ok lacken håller inte så bra,han kan inte göra mirakel (N) dålig lackerare :shock: tycker jag inte om man är ärlig och förklarar hur det ligger till dålig lackerare är som lovar guld och gröna skogar utan resultat. men alla har vi olika uppfatningar :roll:
Jag förstår inte varför en "knottrig" yta skulle göra så att färgen släpper? Det beror inte på det, absolut inte. Det beror på, som någon har sagt tidigare, att plasten är fet. Att slipa direkt på listen tycker jag låter som en dålig idé.

Lägg MYCKET sprutspackel och slipa sedan på detta istället.
Jag citerar mig själv:
Siqqe skrev:Jag förstår inte varför en "knottrig" yta skulle göra så att färgen släpper? Det beror inte på det, absolut inte. Det beror på, som någon har sagt tidigare, att plasten är fet. Att slipa direkt på listen tycker jag låter som en dålig idé.

Lägg MYCKET sprutspackel och slipa sedan på detta istället.
Ja, som sagt! Lägg MYCKET sprutspackel och SEDAN slipa.
Jordpunkt V70-12

Alternativt inkoppling är att ansluta till e[…]

Råd vid motortvätt

Har en 2024 Hybrid och jag har motor tvättat […]

Volvo 245 -85 som inte vill tända

Kollat att kamremmen sitter rätt? Häller[…]

Uppgraderade inatt via OTA och fördröjd […]