Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av stevelong
Jag har problem med att gasfoten somnar vid körning. Jag är ganska kortväxt (161cm=normallängd) och har svårt att finna mig tillrätta i förarstolen. Har försökt alla tänkbara (och otänkbara) inställningar i framkant, i bakkant, i höjdled, i längsled och i rygglutning men, efter tag somnar foten. det verkar som att gaspedalen sitter lte för nära när jag har en bekväm inställning med kopplingspedalen och får jag till en något sånär gaspedalinställning, så känns det som jag manövrerar kopplingen med bara tårna.Har inte samma problem i min 855:a utan när jag kör den så känns allt som en stor lättnad.
Är det nån som upplevt nåt liknande och kan kanske ge mig tips om hur jag ska göra?
Vill ju inte göra mig av med min i övrigt drömbil.
av NCR
stevelong skrev:Jag har problem med att gasfoten somnar vid körning. Jag är ganska kortväxt (161cm=normallängd) och har svårt att finna mig tillrätta i förarstolen. Har försökt alla tänkbara (och otänkbara) inställningar i framkant, i bakkant, i höjdled, i längsled och i rygglutning men, efter tag somnar foten. det verkar som att gaspedalen sitter lte för nära när jag har en bekväm inställning med kopplingspedalen och får jag till en något sånär gaspedalinställning, så känns det som jag manövrerar kopplingen med bara tårna.Har inte samma problem i min 855:a utan när jag kör den så känns allt som en stor lättnad.
Är det nån som upplevt nåt liknande och kan kanske ge mig tips om hur jag ska göra?
Vill ju inte göra mig av med min i övrigt drömbil.
Du kanske klämmer en nerv just när du sitter? Det där är jättesvårt att hitta anledningen till. Inte för att göra dig nervös men min kusin hade samma problem, visade sig efter nåt år att det var förstadiet till MS...:(
Användarvisningsbild
av greeeken
Tror mer på att det är så att du klämmer till blodtillförseln på benet.
Baklåret tar emot på stolen vilket gör att blodtillförslen blir mindre till resten av benet.
Skulle gissa att det är en trodlig orsak.
Känner många som har just det problemet på S60/80 o V modellerna
Användarvisningsbild
av Jan B
Jag har en 04 V70 och jag tycker inte att jag sitter helt hundra i stolen heller.
Däremot har jag provsuttit en 05:a och där har man nu en steglös inställning och med möjlighet att höja sittytan mer.
Jag upplever den som mycket skönare att sitta i.
Användarvisningsbild
av henka35
Håller med, 05:orna har bättre stolar än de äldre. Detta pga. ökade inställningsmöjligheter. Men stoppningen känns även den fastare.

/Henrik
Användarvisningsbild
av Lundmat
En bra lösning är ju fart hållare. Fast det beror ju på var man kör förstås.
av nevyn
Eller elstolar... :lol:
av NCR
Man får väl vara tacksam för att man är 1,95 lång och sitter som en kung i sin V70 då.. Hade exempelvis en SAAB 9-3 turbo 1999 med skinn och el osv. Satt som en orangutang i den, dvs väldigt illa, så i jämförelse med denna så är det milsvidd skillnad.
Användarvisningsbild
av greeeken
Hövda det motsatta dock
att man sitter som en kung på en saab iala fall om det är en 02
av NCR
greeeken skrev:Hövda det motsatta dock
att man sitter som en kung på en saab iala fall om det är en 02
Hehe, du får väl prova på att äga en SAAB ett tag då Grekis! :lol:
Uppdatera mjukvaran

e-call är den lagstadgade automatiska tj&aum[…]

Med vilken utrustning har felkoder kollats? Nä[…]

Brukar det inte finnas möjlighet i dagens […]