Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

En bra lackerare lyckas även med det med bra resultat. Blir dock lite svårare om du ska ha dom i någon annan kulör än på resten av bilen. Men varför inte ta bort dom direkt? Fram sitter de bara med clips och resten med dubbelhäftande tejp. Går nästan lika fort som att maskera bilen och dessutom riskerar du inte att få någonting på övrig lack.
att lacka på plast funkar väll.. Men det blir aldrig 100%igt.. de kan släppa i lacken då den inte går bakom listen och fäster där.

Främre och bakre kofångare sitter fast i själva höjlet e jag säkert på. För att ta bort6 så får du ta bort hela höjlet dvs.

Främre lister sitter med clips och bakre med

Midjelister sitter med dubbelhäftande och 2 styrpinnar

Dörrlister sitter med skuvar och klips

blinkerslister sitter med "klips" ta bort blinkersen så ser du!

Trösklarna sitter med klips och 8 st nitar undertill (slå in svarta piggen) sen sitter de med poppnit i hjulhusen 3 st i vaardera tror jag.

fråga om det är nått du inte undrar
jag va och pratade med en lackerare han sa att det är inte lönt.mina lister är inte släta sa han dom är knotriga han sa att om jag får ett litet sten skott så när jag tvättar bilen med hög tryck så kommer det att släppa. dem nya v70 ans lister är släta från fabrik där för håller dem färgen.han sa att han spelar det ingen roll att han kan lacka mina lister men att han tyckte att han skulle upplysa mig om risken. jag tycker att han va ärlig.så jag skipar det nog.( ps lackeraren är en auktoriserad lackerare hoss bilia)
jo det sa han också.men då börjar det skena i väg med pengarna :roll: är det värt på en 01 ????.ok så har man ingen garanti på lacken om den börjar släppa efter hög trycks tvätt.det är bara tll att plocka fram plonkan igen.
ps allt skulle gå på 2000 kr att lacka :-)-)
Dimljus v70 97

Hej. Någon som kan förklara hur jag ko[…]

Bromsköld till v70xc -00

Nu finns bromssköldar att beställa fr&ar[…]

Prinsessan Désirée V60 2025 PE

Design och hållf. klart. Nyansval & till[…]

Vibration på höger sida

Ja, det kan bero på mycket förstå[…]