Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Marbas
Anledningen till att det snöar är att jag bytte till sommardäck på både volvon och micran igår... Sitter nu "fast" på jobbet i Halmstad, med lagom slitna sommardäck. Får se om jag kommer hem helskinnad, med hel bil, och utan att bli tagen... Till tröst läste jag att snöandet ska upphöra vid lunch.
Användarvisningsbild
av Lazydogmic
nu snöar det här också.
jag som börjat fundera på att sätta på somrisarna till helgen :???:
better safe than sorry , man får nog vänta några veckor till
Användarvisningsbild
av Hålan
Jäkla tur man inte la på sommardäcken igår när solen sken och fåglarna kvittrade, blommorna kom fram i skog och gräsmatta, ungarna fångade grodor i bäcken.

Idag har vi -1 och snöstorm. Vilket klimat alltså.

Nej, nästa liv blir nånstans längs ekvatorn.
Användarvisningsbild
av Gizz
Jag har förbannat den vilsna vintern i 2 dagar nu. Verkar som om det ska vara hyfsat väglag i morgon när jag ska ifrån Växjö till Karlskrona. Lite drygt att man alltid ska vara för snabb med att slänga på sommardäcken. Jag lär mig nog aldrig. Däcken ligger ju så klart hos farsan i Karlskrona så man kan ju inte knata ut och byta så enkelt heller. Stick och brinn förbannade snö! :)
Användarvisningsbild
av Nexus
Gizz skrev:Jag har förbannat den vilsna vintern i 2 dagar nu. Verkar som om det ska vara hyfsat väglag i morgon när jag ska ifrån Växjö till Karlskrona. Lite drygt att man alltid ska vara för snabb med att slänga på sommardäcken. Jag lär mig nog aldrig. Däcken ligger ju så klart hos farsan i Karlskrona så man kan ju inte knata ut och byta så enkelt heller. Stick och brinn förbannade snö! :)
:lol: :lol: lugn nu GIZZ :wink: . Varför svär alla över lite snö?? det är ju bara mars månad och inget ovanligt med snö då. :roll:
Användarvisningsbild
av Gizz
grammse skrev: :lol: :lol: lugn nu GIZZ :wink: . Varför svär alla över lite snö?? det är ju bara mars månad och inget ovanligt med snö då. :roll:
Men har den hållit sig undan hela vinter kan den banne mig vara borta resten av våren också. Nu är jag iaf. framme hos farsgubben så nu är det lugnt ett tag. :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Classic som Volvo erbjuder för 2995:- &aum[…]

Tyvärr hittar jag ingen svensk sida som s&aum[…]

Tysta sommardäck V90

Så du rekommenderar ett däck för […]

Smart energifördelning hybrid