Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Även om du köpt en skiva äger du inte ett serienummer då handlarna prenumererade på det.
Tror INGEN privatperson i detta land har ett eget licensnummer. Vilket innebär att det är olagligt.
Sedan är kanske inte risken för upptäckt så stor, om man inte bladdrar om det på forum t.ex.
Så läs manual /nfo-fil.
S60AWD2.5T skrev:Även om du köpt en skiva äger du inte ett serienummer då handlarna prenumererade på det.
Tror INGEN privatperson i detta land har ett eget licensnummer. Vilket innebär att det är olagligt.
Sedan är kanske inte risken för upptäckt så stor, om man inte bladdrar om det på forum t.ex.
Så läs manual /nfo-fil.

Nej knappast.
För om jag köper något och inte vet om det så är det personen/företaget som säljer som gör fel.
För övrigt vem säger att man köper dett a program i sverige???????
greeeken skrev:
S60AWD2.5T skrev:Även om du köpt en skiva äger du inte ett serienummer då handlarna prenumererade på det.
Så läs manual /nfo-fil.

Nej knappast.
För om jag köper något och inte vet om det så är det personen/företaget som säljer som gör fel.
För övrigt vem säger att man köper dett a program i sverige???????
Du är INTE så insatt i juridik eller?
Att hävda "inte vet om det" kommer man inte långt med.
Att handla utomlads gör ju inte saken automatiskt legal i Sverige.
De som säljer Vadis på internet brukar INTE vilja skylta med sitt rätta namn, konstigt :wink:

Nu är det så att detta program såldes med en licens knuten till en person/firma, törs gissa på att det var firmor till 99.99%
så det finns inte någon möjlighet att köpa detta på eftermarknaden.
Förväxla INTE detta med att det finns orginal skivor att köpa på t.ex tradera.
Licensen ingår INTE!

Nog om detta, endel kör for fort och vet riskerna samma med Vadis. Men att skylta med det är DUMT!
Användarvisningsbild
av Sparkz
Varje version av vadis hade en tidsbegränsning så att det slutade fungera efter ett tag. Tills nästa version beräknades komma, typ. Eftersom Vadis har utgått och är ersatt med VIDA är sista versionen ute för länge sen. Även om man som verkstad lagligt äger en skiva så funkar den inte längre, utan att ta sig runt tidsbegränsningen.
HALLO trodd vi var alla på samma team!!!!!!!!!! vi behöver inte brusa upp i onödan!!
jag läste i ett forum att man kunde trixa och fixa med bilen om man hade vadis INGET STOD DÄR FAN I HELLER ATT DET ÄR OLAGLIGT!!!!!! SÅ LILLE JAG BIL NÖRD HUR FAN SKALL JAG VETA OM DET ÄR OLAGLIGT PS SKITET FUNKAR ÄNDÅ INTE!!!!!!!!!!!!!
Jordpunkt V70-12

Alternativt inkoppling är att ansluta till e[…]

Råd vid motortvätt

Har en 2024 Hybrid och jag har motor tvättat […]

Volvo 245 -85 som inte vill tända

Kollat att kamremmen sitter rätt? Häller[…]

Uppgraderade inatt via OTA och fördröjd […]